Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Ekonomika

Nálada nemeckých spotrebiteľov sa mierne zlepšila

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Výhľadový index spotrebiteľskej dôvery firmy GfK pre jún stúpol o 4,2 bodu na -18,9 bodu z -23,1 bodu v máji.

Norimberg 26. mája (TASR) - Nálada nemeckých spotrebiteľov sa mierne zlepšuje, ukázal prieskum poradenskej spoločnosti GfK. V porovnaní s minulým rokom je však na nízkej úrovni. Neistota spotrebiteľov zostáva vysoká.

Výhľadový index spotrebiteľskej dôvery firmy GfK pre jún stúpol o 4,2 bodu na -18,9 bodu z -23,1 bodu v máji. Ekonómovia počítali so zlepšením až na -18,3 bodu. Aj napriek nárastu je to historicky druhá najnižšia hodnota indexu, upozornila GfK.

Spomedzi zložiek hlavného indikátoru sa mierne zvýšili indexy ekonomických očakávaní aj príjmových očakávaní rovnako ako tendencie nakupovať.

Index ekonomických očakávaní vzrástol o 11 bodov na -10,4 bodu, index príjmových očakávaní o 13,6 bodu na -5,7 bodu a index tendencie nakupovať o 10,1 bodu na 5,5 bodu.