Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Ekonomika

Nálada nemeckých spotrebiteľov sa zlepšuje

Ilustračná snímka. Foto: TASR

Veľký podiel na stabilnom vývoji spotrebiteľskej dôvery majú aktuálne príjmové očakávania.

Norimberg 23. septembra (TASR) - Nálada nemeckých spotrebiteľov sa zlepšuje aj napriek nárastu počtu prípadov ochorenia COVID-19. Podporuje ju predovšetkým stabilný trh práce, ukázal prieskum poradenskej spoločnosti GfK.

Výhľadový index spotrebiteľskej dôvery GfK pre október sa mierne zvýšil na -1,6 bodu z -1,7 bodu v septembri.

"Aj napriek nárastu počtu infekcií a zvyšujúcich sa obáv zo sprísnenia pandemických reštrikcií sa nálada spotrebiteľov stabilizuje," uviedol expert GfK Rolf Bürkl. "Rozsiahle balíky stimulov pre firmy a spotrebiteľov sú zjavne vhodnými opatreniami, ktoré pomôžu Nemecku dostať sa z najhoršej recesie v povojnovom období." Dodal, že vývoj pandémie rovnako ako situácia na trhu práce rozhodnú, či sa bude nálada spotrebiteľov ďalej zlepšovať alebo sa opäť zhorší.

Veľký podiel na stabilnom vývoji spotrebiteľskej dôvery majú aktuálne príjmové očakávania. Príslušný index vzrástol o 3,3 bodu na 16,1 bodu.

Podľa spotrebiteľov sa nemecká ekonomika zostavuje po prudkom prepade na jar spôsobenom koronakrízou. Index konjunkturálnych očakávaní stúpol o 12,4 bodu na 24,1 bodu. V porovnaní so septembrom 2019 je index vyššie o 33 bodov a najvyššie za presne dva roky, keď v septembri 2018 dosiahol 24,6 bodu.