Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Ekonomika

Nálada spotrebiteľov v Nemecku stagnuje

Ilustračná snímka Foto: TASR/AP

Nálada spotrebiteľov je horšia aj v porovnaní so situáciou spred roka. Vtedy index spotrebiteľskej dôvery dosiahol -0,2 bodu.

Berlín 28. júla (TASR) - Nálada nemeckých spotrebiteľov stagnuje. Na jednej strane sú ochotní viac míňať, na druhej strane ich optimizmus, čo sa týka ďalšieho vývoja ekonomiky, klesol. Neistotu vyvoláva najmä opätovne rastúci počet infikovaných novým koronavírusom.

Index spotrebiteľskej dôvery na mesiac august, ktorý zostavuje inštitút pre prieskum trhu GfK na vzorke približne 2000 Nemcov, zotrval na predchádzajúcej úrovni, teda na hodnote -0,3 bodu. Očakával sa pritom výrazný rast indexu. Analytici oslovení agentúrou Reuters počítali s jeho rastom na 1 bod.

Nálada spotrebiteľov je horšia aj v porovnaní so situáciou spred roka. Vtedy index spotrebiteľskej dôvery dosiahol -0,2 bodu.

Po vyše dvoch mesiacoch stabilného poklesu sa počet infikovaných novým koronavírusom začal na začiatku júla opäť zvyšovať. Za rastom je najmä infekčnejší delta variant vírusu. Do dnešných dní dostalo prvú dávku vakcíny proti ochoreniu COVID-19 zhruba 60 % z 83 miliónov obyvateľov Nemecka. Plne zaočkovaná je približne polovica Nemcov.