< sekcia Ekonomika

NDS začína s druhou etapou dobudovania križovatky Prešov, západ na D1

Ilustračné foto Foto: TASR/Milan Kapusta

Práce bude realizovať spoločnosť Skanska SK, ktorá stavbu zrealizuje za 1,99 miliónov eur.

Prešov 20. septembra (TASR) – Národná diaľničná spoločnosť (NDS) dnes začína s druhou etapou dobudovania križovatky Prešov, západ. Práce bude realizovať spoločnosť Skanska SK, ktorá stavbu zrealizuje za 1,99 miliónov eur. Vodičom to uľahčí vstup aj výstup z mesta. Stavebné práce sú rozvrhnuté na 380 dní.

Ako informovala hovorkyňa NDS Michaela Michalová, súčasťou tejto stavby je aj odstránenie dočasnej cestnej svetelnej signalizácie na vstupe do Prešova od Popradu. Motoristi si na to budú musieť počkať zhruba do septembra 2017.

"Druhá etapa dobudovania križovatky Prešov, západ rieši najmä dobudovanie inžinierskych sietí, preložku potoka Vydumanec a dobudovanie vetvy z kruhového objazdu, ktorá je potrebná pre plynulé dopravné napojenie z cesty I/18 a II/546 do Prešova. Križovatka Prešov, západ je súčasťou takmer osem kilometrov dlhej diaľnice D1 Prešov, západ – Prešov, juh a je jedným z posledných úsekov severnej diaľničnej spojnice medzi Bratislavou a Košicami," uviedla hovorkyňa.

Súčasťou tohto úseku bude aj vyše dva kilometre dlhý, dvojrúrový tunel v meste Prešov, ktorý postavia v blízkosti obytnej zóny. Úsek sa začne v križovatke Prešov, západ, kde sa plynulo napája na predchádzajúci úsek diaľnice D1 Svinia – Prešov, západ, ktorý je už v prevádzke. Pokračovať bude tunelom a jeho koniec je v križovatke Prešov, juh za obcou Haniska, kde pokračuje smerom na Košice úsekom D1 Prešov, juh – Budimír. Okrem dvojrúrového tunela Prešova bude súčasťou prešovského obchvatu aj 18 mostov.

Osobným vozidlám nový obchvat skráti jazdu o takmer 13 minút, nákladným automobilom o skoro 11 minút. Osobné autá tak po vybudovaní diaľnice ušetria 20 percent času oproti jazde po pôvodnej ceste a nákladné vozidlá ušetria 27 percent.