Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 17. december 2025
< sekcia Ekonomika

NDS:Väčšina motoristov už uprednostňuje online nákup diaľničnej známky

Ilustračná snímka. Foto: TASR Michal Svítok

Online možnosti zakúpenia známky dalo prednosť 61 % zahraničných a 53 % domácich zákazníkov. U zahraničných prevažoval (takmer 52 %) nákup známky cez internet už aj vlani.

Bratislava 10. februára (TASR) - Národná diaľničná spoločnosť (NDS) predala za minulý rok takmer 4,7 milióna kusov elektronických diaľničných známok. Pomer domácich a zahraničných motoristov, ktorí si vlani zakúpili akýkoľvek druh diaľničnej známky, je takmer vyrovnaný. Kupujúci už uprednostňujú nákup online. V piatok o tom informovala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.

Doplnila, že online možnosti zakúpenia známky dalo prednosť 61 % zahraničných a 53 % domácich zákazníkov. U zahraničných prevažoval (takmer 52 %) nákup známky cez internet už aj vlani.

V minulom roku väčšina motoristov (52,6 %) uprednostňovala nákup diaľničnej známky na zákazníckom mieste. Fyzicky si ju vlani kúpilo zhruba 39 % zahraničných a 47 % domácich zákazníkov, uviedla spoločnosť.

"Domáci motoristi si vlani zakúpili fyzicky na predajných miestach približne milión diaľničných známok. Online uhradili vyše 1,2 milióna," uviedla Žgravčáková.

"Zahraniční motoristi si v minulom roku kúpili fyzicky na predajných miestach zhruba 900.000 elektronických diaľničných známok," vyčíslila hovorkyňa. Cez internet si ich obstarali 1,4 milióna kusov.