Niektorí výrobcovia polovodičov tvrdia, že príčinou je nečakane rýchle zotavenie automobilového priemyslu z koronakrízy.
Autor TASR
Bratislava 9. februára (TASR) – Nedostatok polovodičových čipov, ktorý v uplynulých týždňoch spomalil alebo dokonca zastavil výrobu niektorých modelov vo viacerých svetových automobilkách, sa prejavil aj v bratislavskom závode Volkswagen Slovakia. Vplyv tohto nedostatku na výrobu je ale minimálny, informovala v utorok spoločnosť.
"Volkswagen Slovakia v spolupráci s koncernom situáciu neustále pozorne sleduje a vyhodnocuje. Nedostatok polovodičov sa dotýka aj niektorých modelov vyrábaných v bratislavskom závode, na situáciu sme však dokázali ihneď flexibilne zareagovať," uviedla bez ďalších podrobností hovorkyňa Volkswagen Slovakia Lucia Kovarovič Makayová.
Výrobné programy z dôvodu globálneho nedostatku čipov upravujú automobilky po celom svete. V polovici januára informovala americká automobilka Ford, že pre nedostatok čipov zatvorí na mesiac jeden zo svojich závodov v Nemecku a predĺži odstávku v indickom závode. Problémy avizovali aj spoločnosti Volkswagen, General Motors, Nissan či Honda.
Niektorí výrobcovia polovodičov tvrdia, že príčinou je nečakane rýchle zotavenie automobilového priemyslu z koronakrízy. Počas krízy museli výrobcovia reorganizovať svoje kapacity a nájsť si nových zákazníkov. To viedlo k zvýšeniu objednávok od výrobcov zábavných zariadení, ako sú televízory, hi-fi a herné konzoly, a tiež v odvetviach biotechnológií a výpočtovej techniky.
"Volkswagen Slovakia v spolupráci s koncernom situáciu neustále pozorne sleduje a vyhodnocuje. Nedostatok polovodičov sa dotýka aj niektorých modelov vyrábaných v bratislavskom závode, na situáciu sme však dokázali ihneď flexibilne zareagovať," uviedla bez ďalších podrobností hovorkyňa Volkswagen Slovakia Lucia Kovarovič Makayová.
Výrobné programy z dôvodu globálneho nedostatku čipov upravujú automobilky po celom svete. V polovici januára informovala americká automobilka Ford, že pre nedostatok čipov zatvorí na mesiac jeden zo svojich závodov v Nemecku a predĺži odstávku v indickom závode. Problémy avizovali aj spoločnosti Volkswagen, General Motors, Nissan či Honda.
Niektorí výrobcovia polovodičov tvrdia, že príčinou je nečakane rýchle zotavenie automobilového priemyslu z koronakrízy. Počas krízy museli výrobcovia reorganizovať svoje kapacity a nájsť si nových zákazníkov. To viedlo k zvýšeniu objednávok od výrobcov zábavných zariadení, ako sú televízory, hi-fi a herné konzoly, a tiež v odvetviach biotechnológií a výpočtovej techniky.