Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Ekonomika

Nemci v časoch koronakrízy vydali viac peňazí na nové auto

Ilustračná snímka. Foto: TASR

Ako vyplynulo z nedávneho prieskumu konzultačnej spoločnosti PwC Strategy, mnohí ľudia budú po kríze uprednostňovať vlastné vozidlo ako primárny dopravný prostriedok.

Duisburg/Frankfurt nad Mohanom 18. októbra (TASR) - Nemci v tomto roku v priemere vydali viac peňazí na nové vozidlo. Podľa najnovšej štúdie Centra pre automobilový výskum (CAR) priemerná katalógová cena medziročne vzrástla o 8,1 % na 37.710 eur.

Dôvodom je rastúca obľuba mestských športovo-úžitkových vozidiel (SUV), prémiových značiek a elektromobilov. Všetky tri kategórie sú drahšie než masové značky.

"V časoch koronakrízy sa predávajú výrazne drahšie nové vozidlá," cituje agentúra DPA popredného nemeckého odborníka Ferdinanda Dudenhöffera. Okrem rastúcej obľuby drahších vozidiel k tomuto trendu prispela aj štátna prémia pre elektricky poháňané autá. Plug-in hybridy a čisto elektrické vozidlá zvýšili svoj trhový podiel takmer na 10 %. Štátna dotácia až do výšky 9000 eur na jeden elektromobil nie je započítaná v priemernej katalógovej cene, ktorú vypočítal CAR. Trhové podiely si zvýšili aj SUV a luxusné modely značiek Audi, BMW, Mercedes a Porsche.

Ako vyplynulo z nedávneho prieskumu konzultačnej spoločnosti PwC Strategy, mnohí ľudia budú po kríze uprednostňovať vlastné vozidlo ako primárny dopravný prostriedok. Približne 31 % nemeckých respondentov uviedlo, že aj po ukončení pandemických obmedzení budú využívať svoje osobné auto na cestu do práce častejšie než predtým. Pre 45 % opýtaných sa nič nezmení, kým 24 % mieni využívať vlastné auto pomenej. Na štúdii sa zúčastnilo zhruba 2600 respondentov v Nemecku, USA a Číne.