Dôvodom je nízka hladina Rýna, ktorá obmedzuje lodnú dopravu. Vláda chce týmto spôsobom zabezpečiť transport vybavenia a surovín potrebných na produkciu energií.
Autor TASR
Berlín 24. augusta (TASR) - Nemecká vláda schválila súbor opatrení na úsporu energií a takisto stanovila, že preprava energií bude mať na niektorých vyťažených železničných trasách prednosť. Dôvodom je nízka hladina Rýna, ktorá obmedzuje lodnú dopravu. Vláda chce týmto spôsobom zabezpečiť transport vybavenia a surovín potrebných na produkciu energií. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
Cieľom vládneho nariadenia je zabezpečiť prevádzku elektrární, rafinérií a distribučných sietí, ktoré potrebujú viac uhlia a ropy, keďže Rusko obmedzilo dodávky plynu. Pre nedostatok plynu aj niektoré odvetvia dočasne zvyšujú pri výrobe používanie uhlia a plynu.
"Aby sme zabezpečili bezpečnosť dodávok, musíme tiež zmeniť transportné trasy," uviedol spolkový minister hospodárstva Robert Habeck. "To vyžaduje veľmi náročnú logistiku, a preto je nevyhnutné dať preprave energií na železnici prednosť."
Nariadenie, ktoré má pomôcť predísť narušeniam dodávok energií počas zimy, má platiť 6 mesiacov.
Prevádzkovateľ železničnej infraštruktúry DB Netz, ktorý je dcérskou spoločnosťou nemeckých železníc Deutsche Bahn, pracuje na zmene rozvrhu, aby zabezpečil prednosť pre vlaky prepravujúce minerálne ropné produkty a uhlie na výrobu elektriny cez určené koridory, uviedol spolkový minister dopravy Volker Wissing.
Cieľom vládneho nariadenia je zabezpečiť prevádzku elektrární, rafinérií a distribučných sietí, ktoré potrebujú viac uhlia a ropy, keďže Rusko obmedzilo dodávky plynu. Pre nedostatok plynu aj niektoré odvetvia dočasne zvyšujú pri výrobe používanie uhlia a plynu.
"Aby sme zabezpečili bezpečnosť dodávok, musíme tiež zmeniť transportné trasy," uviedol spolkový minister hospodárstva Robert Habeck. "To vyžaduje veľmi náročnú logistiku, a preto je nevyhnutné dať preprave energií na železnici prednosť."
Nariadenie, ktoré má pomôcť predísť narušeniam dodávok energií počas zimy, má platiť 6 mesiacov.
Prevádzkovateľ železničnej infraštruktúry DB Netz, ktorý je dcérskou spoločnosťou nemeckých železníc Deutsche Bahn, pracuje na zmene rozvrhu, aby zabezpečil prednosť pre vlaky prepravujúce minerálne ropné produkty a uhlie na výrobu elektriny cez určené koridory, uviedol spolkový minister dopravy Volker Wissing.