Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 18. máj 2024Meniny má Viola
< sekcia Ekonomika

Nescafé využívá silu kávy na zlepšenie životov ľudí po celom svete

Foto: TASR/AP

Investovalo už 326 mil. eur.

Bratislava 27. januára (OTS) - Nescafé je jednou z najpopulárnejších značiek kávy na svete. Každá siedma vypitá šálka obľúbeného nápoja sa spája s touto ikonickou značkou. Málokto ale vie, že pestovanie kávy sprevádza množstvo neistôt. Týkajú sa predovšetkým príjmov farmárov a zdravia ich plodín. Z tohto dôvodu Nestlé pred desiatimi rokmi začalo ambiciózny Nescafé plán, ktorého cieľom bolo zlepšenie života farmárov pestujúcich kávu. Od jeho vzniku doňho Nestlé investovalo 350 miliónov švajčiarskych frankov, v prepočte až 326 miliónov eur.

"Spolu s našimi partnermi a 230 agronómami z Nescafé sme zlepšili nielen efektivitu, ale aj poľnohospodárske postupy na farmách, čo farmárom umožnilo predávať kávu pestovanpú udržateľným spôsobom za prémiovú cenu. Ďalej sme diverzifikovali zdroje ich príjmov, aby sme znížili ich závislosť na monokultúrach. Tu však nekončíme. Naše programy sa zamerajú na ďalšie zlepšovanie sociálnych podmienok na kávových farmách. Zvýšime aj naše úsilie v oblasti dodržiavania pracovných práv, ochrany detí a posilnenie postavenia mládeže a žien," hovorí Robert Kičina, tlačový hovorca Nestlé Slovensko.

Do roku 2025 Nescafé plánuje dokončiť prechod na 100 % udržateľnú a zodpovedne získavanú kávu, ktorej pôvod bude transparentne dohľadateľný až ku skupinám poľnohospodárov. Overenie a certifikáciu kávy zabezpečia nezávislé organizácie. V pláne je tiež znižovanie a odstránenie emisií CO2 vznikajúce pri pestovaní kávy a následnom spracovaní a výrobnom procese. Zmenou prejdú aj obaly. Ich prechod na ekologicky udržateľné je súčasťou plánov spoločnosti Nestlé, ktoré sa zaviazalo nielen dosiahnuť plnú recyklovateľnosť balení do roku 2025, ale aj nulových čistých emisií do roku 2050.

10 rokov Nescafé plánu: až 75 % kávy je získávaných zodpovedným spôsobom
• Iba v roku 2020 značka Nescafé zakúpila viac ako 649 000 metrických ton kávy, ktorá bola získaná zodpovedne, čo je najväčší objem zakúpený od jedného kupca kávy;
• Distribuovali sme 235 miliónov vysoko výnosných kávových sadeníc odolných voči chorobám, čo prekročilo pôvodný cieľ 220 miliónov. To prispelo k renovácii takmer 120 000 hektárov kávových fariem po celom svete;
• Vyšľachtili sme a uviedli na trh 15 nových odrôd kávy Arabica a Robusta. Tieto odrody majú vyššiu výnosnosť, odolnosť a vynikajúcu kvalitu;
• Uskutočnili sme viac ako 900 000 školení pre farmárov o správnych poľnohospodárskych postupoch. Cieľom bolo optimalizovať produktivitu a náklady pestovania, zlepšiť kvalitu úrody a znížiť ekologickú stopu pomocou účinných zavlažovacích metód alebo techník prerezávania;
• Zlepšili sme postavenie viac ako 10 000 žien a mladých farmárov prostredníctvom rozvojových programov vedenia a školenie o ekonomickom plánovaní domácností;
• Posilnili sme obchodné zručnosti viac ako 10 000 farmárov so zameraním na finančnú gramotnosť, výkazníctvo a podnikanie.

Do konca roka 2021 Nestlé zverejní nový a rozšírený Plán udržateľnosti Nescafé. Spoločnosť bude aj naďalej intenzívne pracovať na podpore robustnejšieho a udržateľnejšieho sektora kávy.