Quantcast
< sekcia Ekonomika

Nová lokomotíva Siemensu bude vhodná nielen pre elektrifikované trate

Ilustračná snímka Foto: TASR/AP

Siemens i vedenie ÖBB plánujú, že hybridná lokomotíva prvýkrát povezie vagóny s cestujúcimi v druhej polovici budúceho roka.

Viedeň/Mníchov 10. septembra (TASR) - Rakúske spolkové dráhy (ÖBB) predstavili v pondelok vo Viedni hybridný elektrický vlak. Na elektrifikovaných tratiach bude samostatným zberačom dobíjať svoje batérie, potom bude môcť jazdiť aj na tratiach bez trolejového vedenia. Na nich v súčasnosti jazdia dieselelektrické lokomotívy.

Súpravu s názvom Cityjet eco vyvinul nemecký koncern Siemens. Vďaka tomu, že na neelektrifikovaných tratiach nahradí dieselelektrické lokomotívy, koncern výrazne zníži emisie kysličníka uhličitého (CO2).

Novú súpravu budú ešte niekoľko mesiacov testovať na rakúskych tratiach a zdokonaľovať ich do takého stavu, aby mali čo najmenej "múch".

Siemens i vedenie ÖBB plánujú, že hybridná lokomotíva prvýkrát povezie vagóny s cestujúcimi v druhej polovici budúceho roka.

„Cestovanie takým vlakom v porovnaní s jazdou automobilom bude ešte ohľaduplnejšie k životnému prostrediu,“ uviedol Adam Pawloff, hovorca rakúskej organizácie Greenpeace pre oblasť energie.

Organizácia na ochranu životného prostredia a ÖBB sa na jar tohto roku dohodli na spolupráci. V centre ich pozornosti bude postupné znižovanie emisií CO2. Menej škodlivého plynu by mal dopravný koncern produkovať aj v iných oblastiach svojej činnosti.