Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 25. apríl 2024Meniny má Marek
< sekcia Ekonomika

Štátne IC vlaky do Košíc sa môžu zrušiť, naznačil minister J. Počiatek

Ilustračné foto Foto: Tablet.TV

Minister dopravy Ján Počiatek tak reagoval na otázku opozičného poslanca za KDH Pavla Zajaca, ktorého zaujímalo, čo štát urobí pre udržanie súkromného dopravcu RegioJet na tejto železničnej trati.

Bratislava 3. decembra (TASR) – Štátne InterCity (IC) vlaky na trase z Bratislavy do Košíc možno štát zruší. Naznačil to dnes v parlamente v rámci pravidelnej štvrtkovej Hodiny otázok minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD).

Reagoval tak na otázku opozičného poslanca za KDH Pavla Zajaca, ktorého zaujímalo, čo štát urobí pre udržanie súkromného dopravcu RegioJet na tejto železničnej trati. RegioJet totiž ako jeden z dôvodov svojho ohláseného odchodu z tejto vlakovej trasy uviedol aj konkurenciu v podobe stratových štátnych IC vlakov, ktoré môže štát dlhodobo dotovať.

"Momentálne sme vo finálnej fáze vyhodnocovania prevádzky IC vlakov," potvrdil Počiatek. Zároveň pripustil, že štát tieto vlaky z trasy môže stiahnuť. "Je z môjho pohľadu veľmi pravdepodobné, že z tejto pozície ustúpime a vytvoríme tak ešte väčší priestor pre RegioJet, aby prevádzkoval túto službu," dodal šéf rezortu dopravy.

RegioJet nedávno oznámil, že začiatkom budúceho roka prestane vypravovať svoje vlaky na trase z Bratislavy do Košíc. Dôvodom bolo podľa majiteľa firmy Radima Jančuru to, že ministerstvo dopravy podľa neho nerobí nič s podnákladovými cenami v stratových IC vlakoch štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) a snaží sa nimi cielene vytlačiť konkurujúci RegioJet z trhu.

Pokiaľ by štát IC vlaky z trasy do Košíc stiahol, RegioJet by to považoval za múdry krok. "Pretože z hľadiska súťažného práva je to jediné správne riešenie," reagoval pre TASR hovorca firmy Aleš Ondrůj. Spoločnosť je zároveň podľa jeho slov pripravená stanoviť dátum, odkedy začne na trať nasadzovať 13-vozňové súpravy, aby bola kapacita na trase väčšia, než aktuálne ponúkajú v komerčných vlakoch obidvaja dopravcovia spolu.

Štátna ZSSK dnes v reakcii zdôraznila, že permanentne analyzuje prevádzku a výsledky IC vlakov, rieši ich prítomnosť aj budúcnosť. "Dokladuje to i naše rozhodnutie v apríli 2015 o prispôsobení ponuky dopytu," pripomenula hovorkyňa spoločnosti Jana Morháčová. Od začiatku roka 2015 boli a sú podľa jej slov aktuálne všetky scenáre ďalšieho vývoja. "V prípade prijatia akýchkoľvek nových rozhodnutí budeme ako vždy verejnosť informovať," dodala.