Štokholm 10. apríla (TASR) - Švédsky výrobca elektromobilov Polestar zaznamenal v 1. kvartáli rast predaja o viac než tri štvrtiny. Prispeli k tomu zľavy a ponuky, ktoré dokázali vykompenzovať ostrú konkurenciu a nepriaznivé ekonomické vyhliadky. Informovala o tom agentúra Reuters.
Spoločnosť vo štvrtok oznámila, že za 1. štvrťrok predala 12.304 vozidiel. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka to predstavuje zvýšenie o 76 %. Prudký rast predaja naznačuje, že Polestaru sa vyplatili propagačné akcie, keďže v súčasnom výrazne nestabilnom ekonomickom prostredí hľadajú spotrebitelia lacnejšie možnosti. Rizikom je však obchodná politika novej americkej administratívy, ktorú prezident Donald Trump postavil na dovozných clách. Tie recipročné v stredu (9. 4.) predbežne odložil o 90 dní, napätie však nepominulo.
„Pozorne monitorujeme situáciu a sme pripravení adaptovať sa na nové podmienky,“ povedal generálny riaditeľ Polestaru Michael Lohscheller. Hospodárske výsledky za rok 2024 plánuje automobilka zverejniť koncom apríla.