Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 5. máj 2024Meniny má Lesia a Lesana
< sekcia Ekonomika

Odevný reťazec GAP sa vrátil k zisku, prekonal očakávania

Ilustračná snímka. Foto: Teraz.sk - Anna Staníková

Výsledky za posledný kvartál minulého obchodného roka podporil zvýšený dopyt po tom, ako spoločnosť inovovala svoju ponuku.

San Francisco 11. marca (TASR) - Americký odevný reťazec Gap oznámil v týchto dňoch návrat k zisku. Výsledky za posledný kvartál minulého obchodného roka podporil zvýšený dopyt po tom, ako spoločnosť inovovala svoju ponuku. Informovala o tom agentúra Reuters.

Gap oznámil za 4. štvrťrok obchodného roka 2023/2024, ktorý sa skončil v januári, čistý zisk 185 miliónov USD (169,23 milióna eur), zatiaľ čo v rovnakom období predchádzajúceho roka vykázala firma stratu 273 miliónov USD. Zisk na akciu upravený o mimoriadne položky dosiahol 49 centov, čím Gap prekonal očakávania analytikov. Tí počítali s upraveným ziskom na akciu na úrovni iba 22 centov.

Tržby sa zvýšili o 1,3 % na 4,30 miliardy USD. Aj v tomto prípade spoločnosť prekonala očakávania trhov. Analytici počítali s tým, že tržby dosiahnu 4,22 miliardy USD.

Gap výrazne podporili zmeny, ktoré zaviedol nový šéf spoločnosti Richard Dickson, bývalý prezident a prevádzkový riaditeľ hračkárskeho koncernu Mattel. Ten vedenie odevného reťazca prevzal v lete minulého roka.

Gap prišiel s novou ponukou, najmä pri značke Old Navy. Darilo sa však aj rovnomennej značke Gap. V prvom prípade porovnateľné tržby vzrástli o 2 % a v druhom o 4 %. Stále však zaostávajú značky Athleta a Banana Republic, kde tržby klesli o 10 %, respektíve o 4 %.

(1 EUR = 1,0932 USD)