Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Ekonomika

Okresný úrad povolil vývoz odpadu na D4 a R7, upozornil M. Dragun

Na archívnej snímke Miroslav Dragun. Foto: TASR/Martin Baumann

Úrad pritom podľa miestneho poslanca v bratislavskej Petržalke odmieta vydávať povolenia na výstavbu legálnych štrkovísk, z ktorých by sa čerpal materiál na výstavbu D4 a R7.

Bratislava 28. marca (TASR) – Pri výstavbe bratislavského obchvatu, diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, zlyhali kontrolné mechanizmy štátu. Tvrdí to aktivista a miestny poslanec v bratislavskej Petržalke Miroslav Dragun. Poukazuje pritom na rozhodnutie Okresného úradu Bratislava z februára, ktorý vydal povolenie na vývoz stavebného odpadu na stavbu obchvatu. Úrad pritom podľa neho odmieta vydávať povolenia na výstavbu legálnych štrkovísk, z ktorých by sa čerpal materiál na výstavbu D4 a R7. Dragun o tom informoval vo štvrtok na tlačovom brífingu.

"Ten istý okresný úrad, ktorý ešte mesiac dozadu vydal povolenia na navážanie stavebného odpadu na teleso diaľnice, zároveň odmieta vydávať povolenia na výstavbu legálnych štrkovísk na tvorenie telesa diaľnice," upozornil. Vyzýva kompetentných, aby v tom urobili poriadok. Ak je snaha dostavať D4 a R7 v rozumnom čase, musí sa podľa neho obchvat stavať z kvalitných a bezpečných materiálov. "Nie zo stavebného odpadu, ktorý sa zavážal aj do chránených území európskeho významu. Podľa niektorých ochranárov z územia okolia Jarovského ramena dokonca zmizol orliak morský," povedal.

Verí, že štát teraz urobí poctivé merania v telese diaľnice. "Pokiaľ sa zistí, že diaľnica nespĺňa technické parametre, aby uniesla samotné teleso a vodiči by tam nemohli jazdiť bezpečne, dúfam, že prikážu konzorciu to prestavať," uviedol Dragun.

Policajti vo štvrtok od skorých ranných hodín zasahovali na viacerých miestach Bratislavského kraja, dôvodom má byť environmentálna trestná činnosť. Súvisieť má s podozreniami, že sa na stavbu obchvatu D4 a R7 používa kontaminovaná zemina. "Sú vykonané viaceré prehliadky bytových, ako aj nebytových priestorov, avšak s prihliadnutím na súčasný stav bližšie informácie poskytneme, až keď to situácia vo vyšetrovaní umožní," uviedla polícia.

Ministerstvo dopravy pre TASR uviedlo, že ak sa potvrdí použitie neprijateľných materiálov na stavbe bratislavského obchvatu, diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, stavebník ich bude musieť na vlastné náklady nahradiť a štát preto nebude za práce navyše nič platiť. Rezort je rozhodnutý v tejto veci postupovať nekompromisne a ak zlyhal dozor, vyvodí vážne dôsledky.