< sekcia Ekonomika

Horný Zemplín a Horný Šariš začali s prípravou projektu cyklotrasy

Ilustračná foto. Foto: TASR – František Iván

Trasa je súčasťou kostrovej siete cyklistických komunikácií v Prešovskom kraji. Mala by prispieť k prepojeniu Vranova nad Topľou so Stropkovom.

Malá Domaša 10. apríla (TASR) – Oblastná organizácia cestovného ruchu Horný Zemplín a Horný Šariš (OOCR HZ a HŠ) začala s prípravou projektovej dokumentácie plánovanej cyklotrasy, ktorá ma spojiť okresné mesto Vranov nad Topľou s vodnou nádržou Domaša. Trasa je súčasťou kostrovej siete cyklistických komunikácií v Prešovskom kraji. Mala by prispieť k prepojeniu Vranova nad Topľou so Stropkovom.

"Bola zahájená prípravná fáza vypracovania projektovej dokumentácie, ktorá je nevyhnutná k začatiu stavebných prác. Plánovaná cyklotrasa s východiskovým bodom v meste Vranov nad Topľou bude prechádzať katastrami obcí Majerovce, Sedliská, Benkovce, Slovenská Kajňa až po priehradný múr. Bude riešená predovšetkým ako segregovaná cyklistická cestička s voľnou šírkou koruny 3,5 metra v extraviláne s najvyššou dovolenou rýchlosťou 15 kilometrov za hodinu, kde budú mať cyklisti a korčuliari obojsmerné pruhy so šírkou 1,5 metra. Intenzita sa odhaduje na 200 cyklistov za hodinu," uviedla výkonná riaditeľka OOCR Horný Zemplín a Horný Šariš Michaela Ždražilová s tým, že predpokladaná dĺžka cyklotrasy je 21 kilometrov.

Dokumentáciu, ktorú si objednala OOCR Horný Zemplín a Horný Šariš vypracuje prešovská projektová kancelária Váhoprojekt, ktorá uspela vo verejnom obstarávaní. Náklady na prípravu projektovej dokumentácie sú vo výške 79.800 eur.
Ilustračné foto.
Foto: TASR/AP

"Projekt je podporený z rozpočtu Prešovského samosprávneho kraja v rámci programu Výzva pre región 2020 dotáciou 45.000 eur. Aktivita je tiež realizovaná s finančnou podporou Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie (MIRRI) SR cez program Podpora najmenej rozvinutých okresov. Ministerstvo poskytlo na tieto účely 29.161 eur. Chýbajúcich 5.600 eur sa bude v procese realizácie riešiť v roku 2021 z vlastných zdrojov samospráv," doplnila Zdražilová.

Začiatkom roka 2021 sa uskutočnili stretnutia zástupcov OOCR HZ a HŠ a projekčnej kancelárie so starostami zainteresovaných obcí.

"Riešili v rámci nich trasovanie tak, aby vyhovovalo z pohľadu majiteľov pozemkov. V marci, keď už to umožnilo počasie, sa začali realizovať práce v teréne, čo znamená zameranie budúcej cyklistickej trasy. Dokumentácie pre jednotlivé obce by mali byť hotové v júni a v auguste 2021. Spracovaná dokumentácia bude následne slúžiť územným konaniam a neskôr ako podklad pre stavebné konanie. Posledným a najnáročnejším krokom bude samotná výstavba cyklochodníka," dodala Zdražilová.