Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Ekonomika

Pandémia podporila tržby potravinárskeho koncernu Kraft Heinz

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Firma totiž dovtedy zápasila s nízkymi tržbami a v posledných dvoch rokoch musela z hodnoty niekoľkých svojich značiek odpísať miliardy dolárov.

Chicago 29. októbra (TASR) - Americká potravinárska spoločnosť Kraft Heinz zaznamenala v 3. štvrťroku rast tržieb a prekonala očakávania trhov. Výsledky spoločnosti podporila pandémia nového koronavírusu, ktorá zvýšila dopyt po balených potravinách, ako aj koreninách na varenie doma.

Pre potravinársky koncern známy najmä kečupmi značky Heinz či syrovými nátierkami Philadelphia znamenala pandémia nového koronavírusu nečakanú podporu. Firma totiž dovtedy zápasila s nízkymi tržbami a v posledných dvoch rokoch musela z hodnoty niekoľkých svojich značiek odpísať miliardy dolárov.

Kraft Heinz oznámil, že tržby v 3. kvartáli dosiahli 6,44 miliardy USD (5,49 miliardy eur). Oproti rovnakému obdobiu minulého roka to znamená rast o 6 %. Spoločnosť tak prekonala očakávania analytikov, ktorí počítali s tržbami na úrovni 6,32 miliardy USD. Organické tržby, ktoré nezahrnujú fúzie/akvizície a kurzové vplyvy, vzrástli o 6,3 %.

Z jednotlivých trhov výsledky firmy výrazne podporil najväčší, americký trh. Tamojšie tržby vzrástli o 7,4 %, čiastočne aj vďaka zvýšeniu cien v priemere o 4 %.

(1 EUR = 1,1727 USD)