Bratislava 18. februára (TASR) - Viac ako polovica mladých ľudí na Slovensku mení prácu do dvoch rokov od nástupu do nej. Firmy sú zvyknuté motivovať zamestnancov vyšším platom, avšak pri mladej generácii to neplatí. Viac ako finančné odmeny je pre nich dôležitá rovnováha medzi pracovným a súkromným životom, firemná kultúra a zmysluplnosť práce. Spresnila generálna riaditeľka personálnej agentúry Maxin's Group Katarína Garajová.
"Generácia Z vyrástla v dobe sociálnych médií, kde je všetko okamžité a dostupné na pár klikov. Rovnaký prístup si preniesli aj na pracovný trh. Ak nie sú spokojní, neváhajú hľadať nové možnosti," uviedla Garajová.
Pre mladých ľudí je podľa nej veľmi dôležité to, aby ich práca mala zmysel. Ak majú pocit, že ich nikto nevypočuje alebo firma neodráža hodnoty, na ktorých si zakladajú, tak z práce odídu. Až 62 % mladých zamestnancov preferuje firmy, ktoré aktívne komunikujú svoje spoločenské hodnoty. Rovnako si potrpia aj na benefity, ako je flexibilný pracovný čas, možnosť práce na diaľku či podpora mentálneho zdravia, ktorá je pre nich podstatnejšia ako tradičné benefity.
"Zamestnávatelia musia byť pripravení ponúknuť viac než len konkurencieschopnú mzdu. Investícia do mentálneho zdravia, tréningov a možností sebarealizácie sa im dlhodobo vyplatí," uzavrela Garajová.