Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Ekonomika

Pošta zaznamenala už viac ako 20 podvodných e-mailov

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Pavol Zachar

Hovorkyňa pošty Iveta Dorčáková priblížila, že adresáti dostávajú falošné e-maily pod hlavičkou Slovenskej pošty aj v spojitosti so stránkami, ktoré ponúkajú na kúpu či predaj rozličný tovar.

Bratislava 21. apríla (TASR) – Slovenská pošta zaznamenala už viac ako 20 rôznych podvodných e-mailov, ktoré sa tvária ako od pošty. Adresáta vyzývajú k úhrade platieb za doručenie zásielky, k zmene doručenia či uloženia zásielky, ale aj k zaplateniu colných poplatkov. Pre TASR to uviedla hovorkyňa pošty Iveta Dorčáková.

Priblížila, že adresáti dostávajú falošné e-maily pod hlavičkou Slovenskej pošty aj v spojitosti so stránkami, ktoré ponúkajú na kúpu či predaj rozličný tovar. Ak adresát zadá údaje so svojej platobnej karty cez stránku veľmi podobnú webovej stránke pošty, majú mu byť pripísané peniaze na účet za tovar. Najnovšie sa v mene pošty šíria podvodné e-maily, ktoré nabádajú ľudí do súťaže o nový mobilný telefón.

Slovenská pošta opakovane upozorňuje na podvod, pretože nikdy nepýta peniaze prostredníctvom e-mailov či SMS, nesprostredkúva pripísanie peňazí na účet prostredníctvom e-mailov ani neponúka výherné internetové hry. "V tejto veci podala Slovenská pošta trestné oznámenie na neznámeho páchateľa, aktuálne prebieha vyšetrovanie," dodala Dorčáková.
Ilustračné foto.
Foto: TASR/AP

Na falošné e-maily upozorňuje pošta aj na svojej webovej stránke, kde sú aj ukážky, ako môžu takéto e-maily vyzerať. "Dôležitá je najmä ostražitosť adresátov, ktorí dostanú takéto podvodné e-maily, aby na ne nereagovali. V prípade, že klienti na tieto podvodné maily už zareagovali a uhradili požadovanú sumu, čím im bola spôsobená škoda, odporúčame im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní," zdôraznila hovorkyňa pošty.

Klienti rozoznajú, že ide o podvod aj na základe toho, že pošta nikdy nežiada úhradu žiadnych poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo SMS, a to ani za colné konanie. Ak klient dostane zásielku z cudziny, pošta ho najskôr písomne vyzve a colné konanie si vybaví sám alebo prostredníctvom pošty na základe splnomocnenia. Ak adresát dostane podvodný (phishingový) e-mail, pošta odporúča vždy kontrolovať odosielaciu adresu a zároveň nereagovať na podozrivé e-maily a nezadávať žiadne údaje z platobnej karty.