Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 25. apríl 2024Meniny má Marek
< sekcia Ekonomika

Používanie tvárovej biometrie sa stáva štandardom

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Jej presnosť a spoľahlivosť sa v posledných rokoch výrazne zdokonalila.

Bratislava 17. októbra (TASR) – Používanie technológie tvárovej biometrie pri nakupovaní sa stáva štandardom, je pre klienta rýchla a pohodlná. Pre TASR to uviedol Ján Záborský zo spoločnosti Innovatrics. Ako dodal, presnosť a spoľahlivosť tvárovej biometrie sa v posledných rokoch výrazne zdokonalila a bežne sa používa napríklad aj na odomykanie mobilov namiesto PIN.

Druhým dôvodom rozmachu tejto technológie je podľa Záborského pandémia ochorenia COVID-19, pre ktorú veľa odvetví ostalo bez možnosti kontaktovať svojich klientov. "Takzvaný vzdialený onboarding – získavanie klientov bez návštevy pobočky – je jedným zo spôsobov, ako o biznis neprísť," vysvetlil Záborský.

Pokiaľ však ide o Slovákov a ich nákupné zvyklosti, podľa riaditeľa pre rozvoj z firmy SCR Group (spoločnosť je členom IT Asociácie Slovenska) Kamila Kyzúra tvárová biometria ešte nie je etablovaná ako štandardný nástroj na nákup tovarov či služieb. "Pionieri v jej zavádzaní do praxe, ako Tatra Banka alebo 02, ktorí umožňujú otvoriť si účet alebo nakúpiť službu z pohodlia domova pomocou využitia tvárovej biometrie, sú prvými lastovičkami v segmente a je silný predpoklad, že ostatné firmy ich budú nasledovať," dodal Kyzúr s tým, že i on potvrdzuje, že digitalizácia nákupného procesu zažíva mimoriadny "boom" a je to jedna z kľúčových ciest, ako rýchlo zaujať a získať zákazníka. "Skrátením tohto procesu spoločnosť výrazne šetrí náklady a zároveň poskytuje svojim zákazníkom mimoriadny komfort nákupu služby z pohodlia domova a v čase, keď im to vyhovuje," dodal Kyzúr.

Ako doplnil Záborský, tvárovú biometriu už využíva aj Slovenská sporiteľňa a ďalšie slovenské, ale aj české banky na jej zavedení intenzívne pracujú. Podľa Kyzúra je takmer isté, že každý významný hráč v segmente telekomunikácií, bánk či poisťovní adaptuje biometriu počas najbližších dvoch rokov.

Záborský dodal, že túto technológiu zaviedol aj obchodník s cennými papiermi Finax či nový slovenský mobilný operátor Radosť. "S firmou PosAm sme nedávno spustili takzvané mID, teda možnosť využitia mobilu namiesto čipového občianskeho preukazu pre samosprávy – dá sa využiť pri platení miestnych daní, poplatkov za psa a podobne bez toho, aby ste potrebovali čítačku čipového občianskeho preukazu, počítač a zvyšné programové vybavenie. Stačí si overiť identitu prostredníctvom biometrie," uzavrel Záborský. Ako poznamenal, tvárová biometria sa v niektorých prípadoch bežne kombinuje aj s automatickým čítaním preukazu a overením toho, či je klient živý.