< sekcia Ekonomika

Prada vyradí zo svojich kolekcií prírodné kožušiny

Na archívnej snímke kabelka jednej z návštevníčok módnej prehliadky značky Miu Miu talianskeho módneho domu Prada z dámskej kolekcie pre sezónu jar-leto 2016 v rámci týždňa módy v Paríži 7. októbra 2015. Foto: TASR/AP

Rozhodnutie Prady, ktoré sa prejaví už v jej jarno-letnej kolekcii pre ženy na rok 2020, privítalo viacero organizácií na ochranu zvierat, informovala tlačová agentúra AFP.

Miláno 22. mája (TASR) - Taliansky módny dom Prada v stredu oznámil, že zo svojich kolekcií vyradí prírodnú kožušinu a pridá sa tak k stále väčšej skupine luxusných značiek, ktoré takýto krok už spravili.

Rozhodnutie Prady, ktoré sa prejaví už v jej jarno-letnej kolekcii pre ženy na rok 2020, privítalo viacero organizácií na ochranu zvierat, informovala tlačová agentúra AFP.

Prada uviedla, že jej rozhodnutie vychádza z "pozitívneho dialógu" s organizáciou Fur Free Alliance (FFA), ktoré združuje viac než 50 príslušných asociácií v približne 40 krajinách vrátane talianskej skupiny LAV a americkej The Humane Society.

K ďalším módnym domom, ktoré sa vzdali prírodnej kožušiny vo svojich modeloch, patria Armani, Burberry, DKNY, Donna Karan, Jean-Paul Gaultier, Gucci, Michael Kors a Versace.

"Prada je odhodlaná pristúpiť k inovácii a spoločenskej zodpovednosti. Naša bezkožušinová politika je rozšírením týchto záväzkov. Zameranie sa na inovatívne materiály umožní spoločnosti prebádať nové územia kreatívneho dizajnu, zatiaľ čo bude spĺňať požiadavku na etické produkty," vyhlásila umelecká riaditeľka módneho domu Miuccia Pradová.

Kožušina v skutočnosti predstavuje iba zlomok predaja u väčšiny módnych značiek. Prada tieto informácie neposkytuje, avšak jej rival Gucci, ktorý prestal kožušinu používať v minulom roku, mal túto bilanciu na úrovni 0,16 percenta.

Módna analytička Nina Marstonová z inštitúcie Euromonitor International poznamenala, že "hráči v tomto priemysle čelia stále väčšiemu tlaku, aby zaujali postoj k otázkam, ako je kruté zaobchádzanie so zvieratami".

Podľa zistenia jej skupiny 28 percent zákazníkov z generácie Y na celom svete tvrdí, že "kupovanie ekologických a eticky prípustných produktov im navodzuje dobrý pocit".