Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 30. apríl 2024Meniny má Anastázia
< sekcia Ekonomika

Prazdroj investuje milióny do ekonomiky a komunít

Ilustračné foto Foto: TASR/AP Photo

Spoločnosť do oživenia krajiny investuje štyri milióny eur a vyzýva firmy, inštitúcie aj širokú verejnosť, aby sa aj oni zapojili do rozbehnutia ekonomiky.

Bratislava 18. júna (Teraz.sk) – Slovensko sa pomaly vracia do normálu. Po dlhých týždňoch, počas ktorých sa život takmer úplne zastavil, je čas dať zase spoločnosť do pohybu. Plzeňský Prazdroj Slovensko preto prichádza s iniciatívou „Roztočme Slovensko“. Spoločnosť do oživenia krajiny investuje štyri milióny eur a vyzýva firmy, inštitúcie aj širokú verejnosť, aby sa aj oni zapojili do rozbehnutia ekonomiky. Naštartovať znovu krajinu je totiž aktuálne najväčšou výzvou a podarí sa to len spoločne.

„Koronakríza zastihla nepripravenú celú našu spoločnosť. Jednou z najviac postihnutých oblastí bol segment HoReCa, ktorý sa z jej následkov bude spamätávať ešte dlhé mesiace. Plzeňský Prazdroj Slovensko ako líder v kategórii čapovaného piva už počas krízy flexibilne reagoval a svojim zákazníkom ponúkol viaceré podporné balíky, ktoré im pomohli lepšie prekonať toto náročné obdobie. Spoločnosť svoju pomoc sústredila celkovo do štyroch kľúčových oblastí.“ Zdôrazňuje Martin Grygařík, obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko.

Okrem záchrany gastro segmentu šlo aj o starostlivosť o spotrebiteľov a zamestnancov či investície do komunít v regiónoch. „Celý Prazdroj stojí na ľuďoch – tých, ktorí sú jeho súčasťou aj tých, ktorí si vychutnávajú naše produkty. Za každou z oblastí, na ktoré sme sa sústredili, vidíme príbehy ľudí, ktorým môžeme pomôcť čo najplynulejšie sa vrátiť k svojim starým zvykom. Pretože práve to je pre reštart slovenskej ekonomiky kľúčové,“ vysvetľuje Grant Liversage, generálny riaditeľ spoločnosti.

Firma po viacerých finančných balíkoch prichádza s iniciatívou „Roztočme Slovensko“, ktorej hlavným cieľom je obnova domácej ekonomiky a návrat k normálnemu životu. Podľa Grygaříka je pivo je nápoj, ktorý ľudí spája. Rovnaký zámer má aj táto iniciatíva. Spoločnosť v pomoci uplatnila komplexný prístup, ktorý zahŕňa zákazníkov, spotrebiteľov, vlastných zamestnancov aj ľudí v regiónoch, kde firma pôsobí.

Koronakríza dostala viaceré podniky na hranicu ich existencie. Prazdroj ako líder v pivnej kultúre na seba prevzal zodpovednosť a počas ťažkých chvíľ im poskytol okamžitú pomoc vo výške milión eur, ďalšie dva milióny si vyžiadala kompenzácia všetkých sudov a tankov po záruke. „Okrem významnej finančnej injekcie sme prevádzkam poskytovali aj poradenstvo či ochranné pomôcky a návody, ako sa pripraviť na prvých návštevníkov po krízek,“ hodnotí Branislav Kubiš, obchodný riaditeľ pre prevádzky a reštaurácie.

Za každou úspešnou firmou stoja spokojní zamestnanci. „Práve oni sú naším najväčším bohatstvom a ich bezpečnosť i spokojnosť sú pre nás prioritou. Zaistili sme im nielen ochranné pomôcky, online školenia a workshopy, ale tiež odborné a psychologické poradenstvo. Napriek tvrdým dopadom krízy sme zachovali všetky pracovné miesta a v súlade s kolektívnou zmluvou sme navýšili platy a vyplatili štvrťročné odmeny,“ sumarizuje Grygařík.

Vo firme si uvedomujú, že za svoj úspech vďačia aj ľuďom z regiónov, kde spoločnosť podniká. „Záleží nám na tom, aby neustále napredovali, preto zvyšujeme podporu miestnym komunitám v Šariši o 100%. Rozvíjame tak potenciál tohto krásneho regiónu a pomáhame v ňom vrátiť spoločenský život do normálnych koľají,“ vysvetľuje riaditeľka firemných vzťahov a komunikácie Pavlína Kalousová.