Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Ekonomika

Pre M-MARKET bola v roku 2022 kľúčová stratégia ESG

Pre M-MARKET bola v roku 2022 kľúčová stratégia ESG Foto: M-MARKET, a.s.

Slovenský holding M-MARKET,a.s. Mariana Šufliarskeho sa plánovanými akvizíciami stal vlastníkom už viac ako 230 000 m2 modernej retailovej plochy, čím si upevnil pozíciu domáceho investičného lídra.

Bratislava 2. decembra (OTS) - V rámci sektoru komerčných retailových nehnuteľností nastalo po ťažkých covidových rokoch citeľné oživenie. Tento rok priniesol niekoľko nových retail parkov, nákupných centier a významné akvizície. V júni 2022 M-MARKET a.s. oznámil akvizíciu OD Urban v centre Košíc, avšak zásadným bol kapitálový vstup do OC Optima v metropole východu. S plochou vyše 53 000 m² je to nielen najväčšie nákupné centrum v Košiciach, ale zároveň aj najväčšie mimo Bratislavského kraja. „Ako spoluvlastník OC Optima sme si upevnili pozíciu lokálneho investičného lídra. Z pohľadu výmery moderného retailu s viac ako 230 0 000 m2 prenajímateľnej plochy sme už prekročili vytýčenú métu 200 000 m2.

Nevyčkávame na lepšie časy, úspešne sme dokončili projekty a rozbehli ďalšie 3 akvizície ktoré máme v rôznych štádiách rozpracovanosti, samozrejme naše cenové ponuky už reflektujú na aktuálny ekonomický pokles a z toho vyplývajúce zhoršené podmienky akvizičného financovania zo strany bánk,
“ komentuje vývoj predseda predstavenstva M-MARKET, a.s. Marian Šufliarsky.

Aktivity na poli komerčných retailových nehnuteľností musia spĺňať atribúty stratégie ESG. Týka sa všetkých spoločností patriacich pod holding M-MARKET, a.s. „ESG pre nás znamená najmä prepojenie spoločensky a sociálne zodpovedného investovania a investičných stratégií. V tomto roku sme ešte zvýšili dôraz na udržateľnosť, čo sa po nástupe energetickej krízy ukázalo ako prezieravé. Budujeme portfólio udržateľným spôsobom a aj akvizované nehnuteľnosti remodelujeme tak, aby spĺňali požadované parametre. Napríklad od roku 2010 sa nám pri prevádzke a správe realitného portfólia podarilo usporiť vyše 52 % energií,“ vysvetľuje Marian Šufliarsky.

Vytváranie a rozvoj podnikania potrebuje transparentné podnikateľské prostredie. Už počas pandémie boli napríklad kompenzácie na mzdy a nájomné nedostatočné a prichádzali veľmi neskoro. S následkami musia prenajímatelia aj nájomníci zápoliť dodnes, pričom v kombinácii s energetickou krízou a infláciou sú pre mnohých likvidačné. M-MARKET a.s. by preto privítal prijatie rýchlych a cielených riešení pre podnikateľský sektor.

M-MARKET, a.s. je významnou slovenskou investičnou spoločnosťou sídliacou v Lučenci. Charakter jej pôsobenia na trhu je od roku 1997 koncentrovaný najmä v prenájme nehnuteľností, developerských činnostiach, správe a tiež facility managemente. Od roku 2012 spoločnosť M-Market začala prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti Prometheus Capital a.s. pôsobiť aj na trhu private equity.