Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia Ekonomika

Pre mužov je auto srdcovka, ženy v ňom vidia praktického pomocníka

Auto Tiguan v továrni automobilky Volkswagen vo Wolfsburgu Foto: TASR/AP

Poradie predajov áut podľa typu karosérie je na prvých troch priečkach rovnaké pre obe pohlavia. Prvou voľbou je hatchback , druhou je kombi a na tretej priečke sa umiestnilo SUV.

Bratislava 14. februára (TASR) - Muži si dávajú pri výbere auta veľmi záležať na všetkých detailoch. Pred kúpou vozidla prejdú všetky weby, internetové diskusie, prečítajú si množstvo recenzií, prípadne sa poradia s príbuznými alebo kamarátmi. Nevynechajú jediný detail a požiadaviek na auto majú omnoho viac ako ženy. Tie pri kúpe auta dávajú prednosť jeho praktickej stránke a preferujú menšie kompaktné vozidlá s ladným a moderným vzhľadom. Ženy sú pri kúpe auta trochu pragmatickejšie a zvažujú najmä jeho náklady na palivo, servis a celkovú praktickosť.

Podľa analýzy štatistík za uplynulý rok od predajcu ojazdených automobilov na Slovensku – autocentier AAA Auto stále platí, že častejšie kupujú autá muži ako ženy. Výrazne väčšie percento, a to 73 %, patrí práve mužom. Nežnejšie pohlavie tvorilo len 27 %, teda približne len štvrtinu zákazníkov.

Podľa Karolíny Topolovej, generálnej riaditeľky a predsedníčky predstavenstva spoločnosti AURES Holdings, ktorá medzinárodnú sieť autocentier AAA Auto prevádzkuje, obe pohlavia sa zhodujú v praktickosti striebornej farby, na ktorej až tak nevidno nečistoty a umiestnila sa na prvej priečke obľúbenosti. Ďalšie obľúbené farby pri oboch pohlaviach sú tradičná čierna a biela. Rozdiel medzi mužmi a ženami sa objavil až pri štvrtej najobľúbenejšej farbe, ktorou je u žien červená a u mužov modrá.

Zhoda nastala aj pri najobľúbenejších značkách. Na prvej priečke sa umiestnila tradične Škoda, ďalej Volkswagen a Hyundai. Názory sa rozchádzajú až pri štvrtej priečke, ktorú v prípade žien obsadila značka Peugeot a u mužov značka Ford.

Muži i ženy v minulom roku preferovali skôr silnejšie motory, a to s najčastejším objemom 2.0 litra (muži 10,50 %, ženy 5,87 %). Poradie predajov áut podľa typu karosérie je na prvých troch priečkach rovnaké pre obe pohlavia. Prvou voľbou je hatchback (ženy 46 %, muži 33 %), druhou je kombi (ženy aj muži 25 %) a na tretej priečke sa umiestnilo SUV (ženy 17 % a muži 19 %).

Pri preferovanom druhu paliva sa ale voľba pohlaví rozchádza. Kým muži si radšej zaobstarajú automobil na naftu (51 %), u žien sú v obľube skôr benzínové autá (58 %).