Bratislava 14. októbra (OTS) - Poviete si „veď načo by bol web malému včelárstvu či drobnému mäsiarstvu“. Áno, to je dobrý point, problém je však v tom, že v tomto prieskum medzi mikropodnikateľov zaradili firmy s ročným obratom do 40 miliónov Kč. Čiže aj pomerne veľké firmy nemajú vlastný web. A to je chyba. Je jedno, či
predávate pevné kolieska na vysokozdvižný vozík, karamelové cukríky, alebo hmoždinky do steny – web by ste mali mať. Prečo?
Kde vás budú hľadať skôr?
Už v dobe, keď sa
založenie vašej eseročky stáva skutočnosťou, položte si otázku – je vyššia pravdepodobnosť, že ma potenciálni zákazníci navštívia na webe alebo v kancelárii? A podľa toho by ste sa mali rozhodnúť. Dnes si takmer väčšina ľudí zisťuje informácie o tej-ktorej firme práve cez internet. Berte to tak, že na vlastnom webe si môžete urobiť skvelú reklamu a dozvedia sa o vás ľudia z iných miest, ktorí by vás inak ako cez internet nemali šancu spoznať.
Nešetrite
O webdizajne, teda vzhľade vašej stránky, sa hovorí, že jej kvalita zaujíma iba dvoch ľudí – majiteľa a grafika a že oveľa dôležitejší je obsah. Áno, obsah je dôležitejší ako vzhľad, ale prečo vyzerať škaredo, keď môžete byť neodolateľný? Okrem toho si dajte záležať na užívateľskom rozhraní a intuitívnosti stránky, aby vám na nej návštevníci neblúdili. Váš web by mal mať rozhodne aj responzívny dizajn (vzhľad sa prispôsobí zariadeniu – telefón, PC či tablet), pretože stále viac ľudí surfuje cez smarftóny. A toto isté
platí aj pri tvorbe eshopov a okrem toho platí aj pravidlo nešetriť. Neoplatí sa to.
Pracujte s webom
Keď už máte web raz vytvorený, nenechajte ho ležať ľadom. Zveľaďujte ho. Tvorte naň obsah – píšte články, natáčajte videá, zabávajte návštevníkov. A pravidelne! Okrem toho sa poobzerajte po SEO špecialistovi, ktorý dostane vašu stránku na popredné miesta vo výsledkoch vyhľadávania. Načo je to dobré? Budete mať vyššiu návštevnosť. A čím vyššia návštevnosť, tým vyššie tržby.