Paríž 23. júla (TASR) - Francúzska automobilka Renault zaznamenala za 1. polrok mierny rast predaja svojich vozidiel, k čomu prispel najmä vysoký dopyt po osobných autách rovnomennej značky. Informoval o tom portál investing.com.
Spoločnosť predala za prvých šesť mesiacov roka celkovo 1,17 milióna áut. V porovnaní s rovnakým obdobím roka 2024 to znamená rast o 1,3 %.
Výsledky podporil najmä predaj osobných áut rovnomennej značky Renault. Predaj týchto vozidiel vzrástol o 12 % na 642.652. Naopak, objem predaja ľahkých úžitkových vozidiel klesol o 23 % na 165.761. Pokles objemu predaja zaznamenali aj autá značiek Dacia a Alpine.
Dobré výsledky vykázal Renault na európskom trhu. Zatiaľ čo celkový trh s osobnými automobilmi v Európe klesol o 1 %, predaj áut Renaultu sa na ňom zvýšil o 5,4 %. Celkovo spoločnosť predala v Európe v 1. polroku 708.106 vozidiel.
Renault okrem toho oznámil, že elektrifikované modely sa na celkovom predaji podieľali 59 %. V tejto súvislosti automobilka dodala, že v 2. polroku plánuje ponuku týchto vozidiel rozšíriť.
Renault investuje v Indii 600 miliónov USD, rozšíri produkciu SUV
Francúzska automobilka Renault plánuje zvýšiť počet modelov športovo-úžitkových vozidiel (SUV) v Indii s cieľom ukrojiť z tretieho najväčšieho trhu s autami na svete väčší podiel. Do rozšírenia produkcie SUV v Indii chce firma investovať 600 miliónov USD (512,86 milióna eur). Informovala o tom agentúra Reuters.
Renault prevzal od Nissanu 51-percentný podiel, ktorý japonská automobilka mala v ich spoločnom indickom podniku, a po týchto zmenách sa rozhodol zvýšiť predaj vozidiel vyrobených v Indii ako na domácom, tak aj na zahraničnom trhu. „Čo sa týka uvádzania nových modelov na trh, plánujeme byť dôraznejší,“ povedal generálny riaditeľ divízie Renault India Venkatram Mamillapalle.
Dodal, že firma plánuje uviesť ďalšie malé a stredne veľké SUV na indickom trhu, na ktorom momentálne predáva tri modely - Kwid, Kiger a malý sedemmiestny Triber. Aj keď sa India na celkovom predaji Renaultu podieľa menej než 2 %, je jedným z piatich najkonkurencieschopnejších medzinárodných trhov, na ktoré sa Renault plánujúci zvýšiť objem predaja mimo Európy spolieha.
Predchádzajúci nedostatok nových modelov a výroba najmä malých áut, ktorých podiel sa postupne znižuje, stlačili podiel Renaultu na trhu Indie na menej než 1 %. Ešte pred piatimi rokmi kontrolovala francúzska automobilka 3 % z trhu.
Malé autá sa na celkovom predaji v Indii podieľali pred piatimi rokmi viac než 60 %. Minulý rok však tvorili z celkového objemu predaja iba zhruba 35 %.
V stredu uviedol Renault na trh modernizovanú verziu Triberu, prvýkrát po vyše štyroch rokoch. Je to zároveň prvý zo štyroch nových modelov, ktoré firma plánuje uviesť na indický trh v najbližších dvoch rokoch.
(1 EUR = 1,1699 USD)