Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 28. apríl 2024Meniny má Jarmila
< sekcia Ekonomika

Predaj áut Volvo Cars vo februári klesol, vplyv mal Nový čínsky rok

Volvo. Foto: TASR

Automobilka oznámila, že vo februári predala 50.315 vozidiel.

Štokholm 5. marca (TASR) - Švédska automobilka Volvo Cars oznámila za minulý mesiac mierny pokles predaja áut, pod čo sa však podľa nej podpísal najmä termín začiatku Nového čínskeho roka. Informovala o tom agentúra Reuters.

Automobilka oznámila, že vo februári predala 50.315 vozidiel. V porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka to znamená pokles približne o 2 %. Za poklesom je najmä čínsky trh, kde firma predala o 39 % menej áut než pred rokom. Príčinou však nie je pokles záujmu, ale začiatok osláv Nového čínskeho roka, ktorý teraz pripadol na február.

Klesol však aj objem predaja v USA, konkrétne o 7 %. Nepriaznivý vývoj na čínskom a americkom trhu čiastočne kompenzovala Európa, kde sa predaj áut spoločnosti Volvo zvýšil o 26 %, pričom predaj čisto elektrických áut zaznamenal rast o 31 %. Dopyt v Európe sa podpísal aj pod celosvetový rast predaja elektromobilov. Ten dosiahol 14 %. Naopak, v USA predaj čisto elektrických áut Volvo klesol až o 63 %.

V súvislosti s elektrickými autami sa niektorí analytici obávajú, že automobilka sa až príliš sústredila na tieto vozidlá. Poukazujú na fakt, že trh s čisto elektrickými autami nerastie tak, ako sa očakávalo, a navyše Volvo je vystavené silnému tlaku zo strany amerického konkurenta Tesla.

V roku 2023 predala švédska automobilka 709.000 vozidiel, čo je o 15 % viac než v predchádzajúcom roku a zároveň nový rekord. Z celkového objemu predaja tvorili čisto elektrické autá 16 %.