Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 6. december 2025Meniny má Mikuláš
< sekcia Ekonomika

Predaj smartfónov v Číne v 2. kvartáli zaznamenal pokles

Ilustračná snímka. Foto: Teraz.sk - Júlia Jánošíková

Podľa IDC sa v Číne predalo v 2. štvrťroku 69 miliónov smartfónov. Medziročne to predstavuje pokles o 4 %.

Peking 15. júla (TASR) - Po šiestich kvartáloch rastu zaznamenal predaj smartfónov v Číne v 2. štvrťroku tohto roka pokles, pričom predaj klesol v prípade štyroch z piatich najväčších značiek. Informovala o tom agentúra Reuters, ktorá zverejnila najnovšie údaje spoločnosti IDC.

Podľa IDC sa v Číne predalo v 2. štvrťroku 69 miliónov smartfónov. Medziročne to predstavuje pokles o 4 %. „Celková situácia vo svetovej ekonomike je naďalej výzvou,“ povedal analytik Arthur Guo zo spoločnosti IDC, pričom poukázal na stále nie veľmi optimistickú náladu spotrebiteľov.

Dodal, že výraznejší rast dopytu po telefónoch sa v najbližšom období očakávať nedá. Naopak, predpokladá, že v 2. polroku bude situácia na trhu ešte zložitejšia.

V rámci jednotlivých firiem sa na prvé miesto z pohľadu podielu na čínskom trhu vrátila po viac než štyroch rokoch spoločnosť Huawei. Firma predala v 2. kvartáli 12,5 milióna smartfónov, čo síce predstavuje medziročný pokles o 3,4 %, jej podiel na trhu však dosiahol 18,1 %.

Aj Apple vykázal pokles predaja na čínskom trhu. Ten dosiahol 1,3 %, keď firma predala v 2. štvrťroku 9,6 milióna smartfónov. Z pohľadu predaja sa spoločnosť Apple umiestnila na piatom mieste, pričom jej podiel na trhu dosiahol 13,9 %.

Xiaomi, štvorka na trhu s podielom 15,1 %, je jediným výrobcom, ktorý v 2. kvartáli vykázal rast predaja, dodala IDC. Objem predaja sa zvýšil o 3,4 % na 10,4 milióna telefónov.

Firma Vivo, ktorá sa v objeme predaja umiestnila na druhom mieste, zasa zaznamenala pokles predaja o 10,1 %, čo bol najvýraznejší pokles spomedzi piatich najpredávanejších značiek. Celkovo predala 11,9 milióna smartfónov a jej podiel na trhu dosiahol 17,3 %.

Na 3. mieste sa umiestnila značka Oppo, ktorá predala v 2. kvartáli 10,7 milióna smartfónov, čo znamená medziročný pokles o 5 %. Jej podiel na trhu dosiahol 15,5 %.