Ingolstadt 10. októbra (TASR) - Americké clá a cenová vojna na čínskom trhu naďalej negatívne ovplyvňujú predaje nemeckej automobilky Audi. Za prvých deväť mesiacov roka dcérska spoločnosť skupiny Volkswagen dodala zákazníkom približne 1,18 milióna áut, čo je o 4,8 % menej ako v rovnakom období minulého roka. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.
V treťom štvrťroku predaj klesol relatívne mierne o 2,6 %, oznámila v piatok spoločnosť. Výsledky negatívne ovplyvnila najmä Čína, ktorá je najväčším trhom automobilky, kde predaj za január až september klesol o 9 % na 434.435 kusov. Audi, ako aj iní nemeckí výrobcovia, v Číne bojuje s tvrdou konkurenciou. Tá sa prejavuje aj vysokými zľavami, ktoré poskytujú domáce automobilky. Spoločnosť verí, že modely prispôsobené čínskym podmienkam, ktoré uviedla na trh v lete, budú mať pozitívny vplyv na objem predaja.
V Severnej Amerike Audi od januára do septembra zaznamenala pokles predaja o 5,1 % na 155.644 áut. V Európe odbyt klesol o 4,2 % na 340.601 vozidiel. Oveľa pozitívnejší vývoj zaznamenali elektromobily. Ich predaj vzrástol o 41 % na 163.433 áut, najmä vďaka silnému dopytu v Európe a Severnej Amerike. V Číne naopak predaj elektrických áut výrazne klesol, a to o takmer 18 %.