Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 1. jún 2024Meniny má Žaneta
< sekcia Ekonomika

Pri problémoch s autom volajte asistenčnú službu

Foto: TASR/AP

Každý motorista, ktorý má uzatvorené havarijné a povinné zmluvné poistenie, má k poisteniu aj asistenčné služby. Znamená to, že si môže privolať pomoc telefonicky.

Bratislava 20. decembra (TASR) - Približne 25.000 telefonátov klientov Allianz - Slovenskej poisťovne vybavila v roku 2012 asistenčná služba Mondial Assistance a zaoberala sa viac ako 10.000 prípadmi klientov v núdzi.

Z tohto počtu bolo približne 6000 zásahov technickej asistencie a 4000 zásahov medicínskej asistencie. Pri technickej asistencii bola najčastejšou príčinou porucha (3357 zásahov) a pri medicínskej asistencii ochorenie (3059 zásahov). Súčasťou asistenčných služieb boli aj 4 letecké repatriácie či 295 opráv vozidla priamo na mieste poruchy.

Lucia Muthová z Allianz - Slovenskej poisťovne radí: "Každý motorista, ktorý má uzatvorené havarijné a povinné zmluvné poistenie, má k poisteniu aj asistenčné služby. Znamená to, že si môže privolať pomoc telefonicky, a to nielen v prípade nehody, ale aj v prípade poruchy vozidla. Čiže ak nastane napríklad situácia, že v zime pri nízkych teplotách nemôžete naštartovať svoje vozidlo, stačí zavolať asistenčnú službu, ktorá vám príde pomôcť. Takisto tak môžete urobiť v zahraničí, pokiaľ cestujete či už na služobnú cestu alebo na dovolenku a môže sa stať, že vaše auto ostane nepojazdné alebo sa stanete účastníkom dopravnej nehody. Asistenčná služba vám vie zabezpečiť buď ubytovanie na mieste alebo prevoz do cieľa vašej cesty alebo naspäť cestu na Slovensko."

Od 19. decembra 2012 asistenčná služba Mondial Assistance poskytuje svoje služby klientom Allianz - Slovenskej poisťovne pod novou obchodnou značkou Allianz Assistance.