Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 18. apríl 2024Meniny má Valér
< sekcia Ekonomika

Unilever zaznamenal v 3. kvartáli organický nárast tržieb o 4,4 %

Na snímke poháre s britskou pomazánkou Marmite od britsko-holandského výrobcu Unilever v predajni Tesco v Londýne. Foto: TASR/AP

Za prvých 9 mesiacov sa tržby organicky zvýšili o 1,4 %.

Rotterdam/Londýn 22. októbra (TASR) - Britsko-holandský výrobca spotrebiteľského tovaru Unilever zaznamenal v 3. kvartáli opäť organický nárast tržieb.

Tržby očistené o vplyv vývoja výmenných kurzov a akvizície a predaje aktív medziročne stúpli o 4,4 % na 12,9 miliardy eur. Za prvých 9 mesiacov sa tržby organicky zvýšili o 1,4 %.

Po započítaní mimoriadnych vplyvov a devízových kurzov tržby počas troch mesiacov od júla do septembra medziročne klesli o 2,4 %. Hlavným dôvodom bol vývoj devízových kurzov, ktorý skresal tržby o 7,7 %.

Unilever uviedol, že koronakríza zmenila správanie zákazníkov. Predaj pracích a čistiacich prostriedkov sa zvýšil, vysoký dopyt zaznamenal po hygienických prípravkoch na ruky. Vzrástol tiež dopyt po niektorých potravinách. Medzi značky koncernu patri napríklad Knorr, Dove alebo Magnum.