Pri práci so zákazníkmi sa však podľa výsledkov prieskumu tieto systémy nevyužívajú v 56 % firiem.
Autor TASR
Bratislava 17. novembra (TASR) - CRM systémy, ktoré zahŕňajú rôzne možnosti starostlivosti o zákazníka, sa v plnej miere využívajú len v deviatich percentách slovenských firiem. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Seyfor, ktorý sa uskutočnil na vzorke 600 zamestnancov využívajúcich v práci informačné technológie.
"Pri správnom využívaní poskytujú firmám údaje, na základe ktorých sa vedia rozhodovať pri plánovaní svojich marketingových aktivít, ale aj dôležitých biznisových krokov. Vedia odhaliť preferencie zákazníkov v segmente, v ktorom daná spoločnosť podniká, vedia podporiť a predikovať životný cyklus výrobkov a poskytovaných služieb a podporiť inovácie," objasnila odborníčka na CRM systémy Dita Sirotová.
S prichádzajúcimi možnosťami nástrojov umelej inteligencie (AI) môžu podľa nej v spolupráci s jedinečným ľudským faktorom posunúť komunikáciu so zákazníkmi na novú úroveň.
Pri práci so zákazníkmi sa však podľa výsledkov prieskumu tieto systémy nevyužívajú v 56 % firiem. V plnej miere ich využíva deväť percent firiem. V 16 % firiem ich zamestnanci využívajú s tým, že nepoznajú všetky ich funkcie a benefity.
Respondenti v prieskume odpovedali, že CRM systémy používajú hlavne na analýzu a správu dát, na dokumentáciu, správu kontaktov, služby zákazníkom a zlepšenie vzťahov s nimi. Pri hodnotení benefitov týchto systémov v prieskume 37 % respondentov uviedlo zlepšenú komunikáciu, 27 % opýtaných centralizované informácie a 26 % zamestnancov lepšiu spokojnosť na strane zákazníkov.
Na prvom mieste sa vo výsledkoch prieskumu umiestnila obava z nedostatočnej ochrany osobných údajov a riziko úniku dát. Uviedlo to 24 % respondentov. Nedostatočnú flexibilitu prispôsobiť CRM systém presne potrebám firmy vidí ako riziko 23 % opýtaných. Nesprávnosť údajov v systéme, ak ich zamestnanci nebudú pravidelne aktualizovať, uviedlo 22 % zamestnancov. Časť respondentov, konkrétne 20 %, ich hodnotí negatívne aj z dôvodu vysokých nákladov na implementáciu a aktualizáciu.
"Ruka v ruke s bezpečnosťou CRM systémov ide aj procesné nastavenie vo firmách. Kedysi sme hovorili, že 90 % únikov informácií pochádza zo zneužitia získaných informácií vlastnými zamestnancami, ktorí odchádzajú. Toto riziko tu stále je a je potrebné ho eliminovať primárne organizačnými opatreniami," uzavrela Sirotová.
"Pri správnom využívaní poskytujú firmám údaje, na základe ktorých sa vedia rozhodovať pri plánovaní svojich marketingových aktivít, ale aj dôležitých biznisových krokov. Vedia odhaliť preferencie zákazníkov v segmente, v ktorom daná spoločnosť podniká, vedia podporiť a predikovať životný cyklus výrobkov a poskytovaných služieb a podporiť inovácie," objasnila odborníčka na CRM systémy Dita Sirotová.
S prichádzajúcimi možnosťami nástrojov umelej inteligencie (AI) môžu podľa nej v spolupráci s jedinečným ľudským faktorom posunúť komunikáciu so zákazníkmi na novú úroveň.
Pri práci so zákazníkmi sa však podľa výsledkov prieskumu tieto systémy nevyužívajú v 56 % firiem. V plnej miere ich využíva deväť percent firiem. V 16 % firiem ich zamestnanci využívajú s tým, že nepoznajú všetky ich funkcie a benefity.
Respondenti v prieskume odpovedali, že CRM systémy používajú hlavne na analýzu a správu dát, na dokumentáciu, správu kontaktov, služby zákazníkom a zlepšenie vzťahov s nimi. Pri hodnotení benefitov týchto systémov v prieskume 37 % respondentov uviedlo zlepšenú komunikáciu, 27 % opýtaných centralizované informácie a 26 % zamestnancov lepšiu spokojnosť na strane zákazníkov.
Na prvom mieste sa vo výsledkoch prieskumu umiestnila obava z nedostatočnej ochrany osobných údajov a riziko úniku dát. Uviedlo to 24 % respondentov. Nedostatočnú flexibilitu prispôsobiť CRM systém presne potrebám firmy vidí ako riziko 23 % opýtaných. Nesprávnosť údajov v systéme, ak ich zamestnanci nebudú pravidelne aktualizovať, uviedlo 22 % zamestnancov. Časť respondentov, konkrétne 20 %, ich hodnotí negatívne aj z dôvodu vysokých nákladov na implementáciu a aktualizáciu.
"Ruka v ruke s bezpečnosťou CRM systémov ide aj procesné nastavenie vo firmách. Kedysi sme hovorili, že 90 % únikov informácií pochádza zo zneužitia získaných informácií vlastnými zamestnancami, ktorí odchádzajú. Toto riziko tu stále je a je potrebné ho eliminovať primárne organizačnými opatreniami," uzavrela Sirotová.