Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 6. december 2025Meniny má Mikuláš
< sekcia Ekonomika

Prieskum: Umelá inteligencia zvyšuje produktivitu mailovej komunikácie

Ilustračná snímka. Foto: Teraz.sk - Elena Halačová

Pre 68 % respondentov je najväčšou výzvou vo firemnej e-mailovej komunikácii vytváranie zmysluplných odpovedí.

Bratislava 29. apríla (TASR) - Hlavný prínos umelej inteligencie (AI) vo firemnej e-mailovej komunikácii vidí 91 % respondentov v automatizácii odpovedí, 39 % v zabezpečení proti spamu/malvéru a prehľadávaní e-mailových archívov a 12 % v zabezpečení súladu s predpismi. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GFI Software medzi jej českými a slovenskými partnermi.

Pre 68 % respondentov je najväčšou výzvou vo firemnej e-mailovej komunikácii vytváranie zmysluplných odpovedí, pre 50 % denný objem e-mailov, pre 32 % obnovenie sústredenia sa na hlavné pracovné činnosti a pre 29 % triedenie a preposielanie iným.

V oblasti inteligentnej automatizácie e-mailov vidí 88 % respondentov najväčší prínos v skrátení času stráveného správou e-mailov, 67 % v úspore nákladov na spracovanie e-mailov, 48 % v rýchlejšom reagovaní na požiadavky a 30 % v efektívnejšom spracovaní cudzojazyčných e-mailov.

GFI Software vyvíja IT riešenia, ktoré umožňujú podnikom monitorovať, spravovať a chrániť svoje siete s minimálnou administratívou.