Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia Ekonomika

PRIESKUM: Nákupy súvisiace s Vianocami sa presunuli na online sveta

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Z dát banky vyplýva, že klienti nakupujú menej často, platia ale väčšie sumy, čiže robia väčšie nákupy.

Bratislava 14. januára (TASR) - Objem online platieb stúpol v čase vianočných a povianočných nákupov o jednu tretinu. Zatiaľ čo sa tieto nákupy presunuli výraznejšie na internet, predaj v kamenných obchodoch klesol o pätinu. Vyplýva to zo štatistík ČSOB.

Banka porovnávala medziročné platby v tomto období v kamenných prevádzkach a v e-shopoch. Podiel online platieb na celkovej sume sa medziročne zvýšil z 19 % na 28 %.

"Objem platieb kartou na internete sa v období od 15. decembra minulého roka zvýšil medziročne o 32 %, zatiaľ čo objem platieb v kamenných prevádzkach klesol v rovnakom období o 19 %. V prípade platieb kartou cez internet dominovali e-shopy s rôznym tovarom, od elektroniky cez oblečenie po kozmetiku, stávkové aktivity a platby za multimediálne a IT služby. V rámci kamenných prevádzok to boli pochopiteľne najmä platby v prevádzkach s potravinami, na čerpacích staniciach, platby kuriérskym spoločnostiam a v lekárňach," priblížila hovorkyňa ČSOB Anna Jamborová.
Ilustračná snímka.
Foto: TASR - Erika Ďurčová

Nákupy presunuli podľa nej na internet opatrenia spojené s potrebou minimalizovať šírenie nového koronavírusu. Z dát banky vyplýva, že klienti nakupujú menej často, platia ale väčšie sumy, čiže robia väčšie nákupy. Taktiež si vyberajú menej často svoju hotovosť z bankomatu, no priemerná výška výberu je vyššia.

Kamenné prevádzky zaznamenali podľa ČSOB najväčší nápor práve vlani 18. decembra, deň pred začiatkom lockdownu, kedy objem platieb kartou stúpol medziročne o 45 %. Celkovo, po spočítaní objemov kartových transakcií online aj v kamenných prevádzkach dokopy, minuli klienti v sledovanom období o desatinu menej peňazí ako cez vianočné obdobie 2019.