Minneapolis 18. novembra (TASR) - Americký diskontný reťazec Target v 3. štvrťroku svojho finančného roka 2020/21 prekonal očakávania analytikov. Pomohlo mu najmä výrazné zvýšenie on-line predaja, pretože viac Američanov počas pandémie ochorenia COVID-19 využilo jeho dodacie služby na nákup širokej škály produktov od elektroniky po tovar pre domácnosť.
Target v stredu informoval, že jeho čistý zisk sa za tri mesiace do konca októbra 2020 zvýšil na 1,01 miliardy USD (850,02 milióna eur) alebo 2,01 USD na akciu zo 714 miliónov USD alebo 1,39 USD/akcia v rovnakom období vlani.
Po vylúčení jednorazových položiek dosiahol Target upravený zisk 2,79 USD na akciu, kým vlani zarobil 1,36 USD na akciu.
Tržby reťazca vzrástli o 21,3 % na 22,63 miliardy USD z 18,67 miliardy USD v minulom roku. Tržby z on-line predaja pritom vyskočili o 155 %.
Analytici predpovedali Targetu upravený zisk 1,60 USD na akciu a tržby 20,93 miliardy USD.
Spoločnosť dodala, že pokračovala vo zvyšovaní svojho podielu na trhu vo všetkých hlavných kategóriách.
Počas 1. štvrťroka stiahol Target svoj odhad príjmov v aktuálnom finančnom roku, ktorý sa končí 31. januára 2021. Dôvodom bol veľmi nestabilný a neistý výhľad spotrebiteľských nákupných vzorcov pre ochorenie COVID-19.
Pandémia nového koronavírusu prinútila tiež maloobchodníkov, aby spustili predvianočné akcie skôr ako po iné roky, už pred tradičným štartom sviatočnej nákupnej sezóny, ktorá sa v USA začína na Deň vďakyvzdania, čo je posledný novembrový štvrtok, a trvá do Štedrého dňa.
(1 EUR = 1,1882 USD)