Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Ekonomika

Niektoré modely koncernu Volkswagen majú problém s asistentom eCall

Na snímke z 8. marca 2019 zamestanec čistí na aute logo Volkswagen v Hannoveri, archívné foto. Foto: TASR/DPA

V piatok sa objavili informácie, že Volkswagen zastavil dodávky nového Golfu 8, ktoré sa prednedávnom začali, a musí sa pripraviť na to, že už dodané vozidlá zvolá do servisov.

Wolfsburg 17. mája (TASR) - Problémy s elektronickým núdzovým asistentom eCall sa okrem nového Golfu týkajú aj ďalších modelov koncernu Volkswagen (VW). Podľa informácií z automobilky podobné ťažkosti majú aj modely značiek Audi a Seat. Konkrétne ide o Audi 3 a Seat Leon, ktoré sú postavené na rovnakej platforme ako VW Golf 8. Správa Automobilwoche tvrdí, že sa aktuálne skúma, či problémy s eCall nemá aj model Škoda Octavia.

V piatok (15. 5.) sa objavili informácie, že Volkswagen zastavil dodávky nového Golfu 8, ktoré sa prednedávnom začali, a musí sa pripraviť na to, že už dodané vozidlá zvolá do servisov. Podľa informácií z koncernu do servisov musí ísť minimálne 30.000 kusov Golfu 8. Príčinou zlyhávania funkcie núdzového volania sú softvérové problémy. Výroba nového Golfu bude pokračovať, ale nové vozidlá sa zatiaľ ponechajú na sklade.

V rámci interného prieskumu sa zistilo, že pri jednotlivých vozidlách modelu Golf 8 môže prísť k nespoľahlivému prenosu dát v riadiacej jednotke. Preto sa nedá plne zabezpečiť funkcia núdzového asistenta. Hovorca koncernu pre Automobilwoche uviedol, že automobilka komunikuje s kompetentnými orgánmi a skúma ďalší postup.

Očakáva sa, že nemecký úrad pre motorové vozidlá KBA v najbližších dňoch rozhodne o zvolaní do servisov a riešení chyby prostredníctvom aktualizácie softvéru.