Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 9. máj 2024Meniny má Roland
< sekcia Ekonomika

Prvé 3 kroky vo svete online podnikania

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Chceli by ste si zarábať sami na seba, ale neviete ako sa k tomu odhodlať? Trendom posledných rokov je online podnikanie a v nasledujúcom článku sa dozviete ako s ním začať. Tak čo, trúfli by ste si?

Bratislava 14. augusta (OTS) - Online svet je veľmi premenlivý, preto sa musíte vzdelávať, čítať Excel návody a všemožne dostupné materiály takmer dennodenne. Ak je to pre vás pasia a nie nepríjemná povinnosť, o to lepšie. Od týchto základov sa môžete odraziť k virtuálnym výšinám.

Nastavte si biznis
V prvom rade je nutné zacieliť na trh. Zistite čo ľuďom chýba a po akých riešeniach je dopyt. Ak to sú funkčné tonery Canon, pokúste sa definovať svoj produkt alebo službu, ktorá by mala byť riešením tohto dopytu. Pamätajte ale na to, že podobný nápad ako vy mohli mať ďalšie stovky ľudí, konkurencia v online biznise je obrovská. Snažte sa preto byť originálni a jedineční v tom, čo ponúkate.

Vytvorte online obchod
Váš web by mal plne reflektovať na to čo ponúkate. Nezáleží na tom v akom štýle je ladený, v každom prípade by ale mal z neho vyžarovať profesionalizmus a dôveryhodnosť.
• Stránka by mala byť užívateľský prívetivá, to znamená s jasnou štruktúrou a nie komplikovaná.
• Či ste inštalatér, programátor alebo vytvárate virtuálne kancelárie, váš web by mal obsahovať portfólio produktov či služieb, ktoré ponúkate.
• Ak je konečným cieľom vášho webu nákup, nerobte ho príliš komplikovaným. Medzi užívateľom a košíkom by nemali byť viac ako dva kliky.
• Získajte softvér pre elektronický obchod. Budete ho potrebovať napríklad na bezpečné ukladanie informácií o vašich zákazníkoch.

Predaj
Na web pridávajte chytľavý obsah. Zamerajte sa na kľúčové oblasti problému, ktorý riešite, a riešenia podávajte profesionálne. Podsuňte potenciálnym klientom to najlepšie, podľa vlastného vedomia a svedomia. Nešetrite opismi, ak je to potrebné.
• Profi riešenia znamenajú aj profi vyjadrovanie. Vyvarujte sa používaniu žargónu a hovorových slov. Ak ponúkate odborné znalosti, formulujte ich pre svojich klientov a nie kolegov. To znamená píšte odborne, ale jasne, prosto tak, aby bol text a odkaz v ňom zrozumiteľný širokej verejnosti.
• Úspešným na internete budete len vtedy, keď sa o vás ľudia dozvedia. Za týmto účelom preto využívajte dostupné sociálne siete, je ich naozaj mnoho a sústreďuje sa na nich zaujímavý okruh vašich potenciálnych zákazníkov. Vytvorte si účet a pridávajte fotky, videá a iný zaujímavý obsah. Neskôr si môžete zaplatiť za linkbuilding, ktorý vám tak isto môže priniesť mnoho benefitov.
• Staňte sa afillákom. Zaregistrujte sa do affiliate programu, získajte jedinečné identifikačné číslo a ponúkajte produkty, ktoré keď zákazník nakúpi prostredníctvom vášho partnerského odkazu, vám sa pripíše provízia za nákup.