Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 25. december 2025
< sekcia Ekonomika

PS: Propagácia Slovenska v zahraničí zlyháva, žiadame kontrolu

Na snímke logo svetovej výstavy Expo 2025 v japonskej Osake v utorok 15. apríla 2025. Foto: TASR - Jaroslav Novák

Opozičné Progresívne Slovensko (PS) predložilo návrh uznesenia, ktorého cieľom je preverenie činnosti a hospodárenia štátnej rozpočtovej organizácie Slovakia Travel.

Bratislava 27. mája (TASR) - Opozičné Progresívne Slovensko (PS) predložilo návrh uznesenia, ktorého cieľom je preverenie činnosti a hospodárenia štátnej rozpočtovej organizácie Slovakia Travel. PS dlhodobo upozorňuje na zlyhávanie organizácie v jej základnom poslaní - propagovaní Slovenska v zahraničí, vyhlásil poslanec PS Richard Dubovický.

„Až 75 % výdavkov na propagáciu smerovalo na domáci trh namiesto zahraničia. Slovakia Travel zlyháva aj v podporovaní cestovného ruchu ako významnej zložky hospodárstva,“ povedal poslanec a upozornil aj na porušenie zákona pri zrušení súťaže na Expo 2025 Osaka. To podľa neho viedlo k predraženým priamym nákupom.

Návrh uznesenia podľa poslanca zároveň žiada Výbor Národnej rady SR pre vzdelávanie, vedu, mládež, šport a cestovný ruch, aby vykonal poslanecký prieskum v Slovakia Travel. „Parlament by mal preveriť podozrenia z nehospodárnosti a netransparentnosti v organizácii,“ povedal Dubovický.

„V návrhu zároveň žiadame ministra cestovného ruchu a športu Rudolfa Huliaka, aby do 30 dní predložil detailnú správu o činnosti Slovakia Travel za posledné dva roky vrátane všetkých zadaných zákaziek a návrhu na rozdelenie kompetencií medzi ministerstvo a Slovakia Travel,“ informoval Dubovický.

V uznesení poslanec zároveň odporúča, aby propagáciu domáceho cestovného ruchu prevzali oblastné a krajské organizácie cestovného ruchu (OOCR a KOCR), ktoré majú silné regionálne väzby a dokážu adresne reagovať na potreby návštevníkov.

Organizácia Slovakia Travel sa podľa slov svojej hovorkyne Zuzany Eliášovej dôrazne ohradila voči tvrdeniam PS, odmieta sa zapájať do politického boja. „Národná organizácia pre propagáciu cestovného ruchu Slovakia Travel propaguje Slovensko ako atraktívnu dovolenkovú destináciu systematicky a intenzívne tak na domácom, ako aj zahraničnom trhu. Všetky nákupy investované do propagácie Slovenska podliehajú procesom verejného obstarávania, pričom všetky zmluvy a objednávky sú riadne zverejnené a verejnosti prístupné,“ uviedla v reakcii na PS Eliášová.