Herzogensurach 26. októbra (TASR) - Nemecký výrobca športových potrieb Puma vykázal za 3. štvrťrok 2022 nárast zisku. A potvrdil svoj celoročný odhad prevádzkového zisku a tržieb napriek neistote na globálnom trhu. TASR o tom informuje na základe správy RTTNews.
Puma v stredu oznámila, že jej čistý zisk sa za tri mesiace do konca septembra 2022 zvýšil o 1,8 % na 146 miliónov eur z minuloročných 144 miliónov eur.
Zisk na akciu stúpol na 98 centov z 96 centov/akcia pred rokom.
Prevádzkový zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) vzrástol o 12,6 % na 258 miliónov eur z minuloročných 229 miliónov eur. Marža EBIT však klesla na 10,9 % z 12 % v 3. kvartáli 2021.
Tržby sa zvýšili o 23,9 % na 2,35 miliardy eur a pri konštantných menových kurzoch stúpli o 16,9 %.
Pri pohľade na fiškálny rok 2022 spoločnosť naďalej očakáva rast tržieb pri konštantných kurzoch o zhruba 15 % a EBIT v rozsahu od 600 miliónov eur do 700 miliónov eur, oproti minuloročným 557 miliónom eur.
Napriek pokračujúcim blokádam na zastavenie ochorenia COVID-19 v Číne zaznamenala Puma v 3. štvrťroku prvýkrát v tomto roku rast predaja aj v ázijsko-pacifickom regióne.
"Lepšia dostupnosť produktov vďaka stabilnejšiemu dodávateľskému reťazcu, lepší predaj, ako sa očakávalo, a pokračujúcej globálnej dynamike značky Puma vykompenzovali všetky negatívne externé faktory," povedal generálny riaditeľ Bjrn Gulden.