Quantcast
< sekcia Ekonomika

Rakúske železnice ÖBB kritizujú zvýhodňovanie cestnej dopravy

Ilustračná snímka. Foto: Tablet.tv

Šéf rakúskych železníc Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) Andreas Matthä tvrdo kritizuje nerovnováhu v hospodárskej pozícii železníc a cestnej dopravy.

Viedeň 6. októbra (TASR) - Šéf rakúskych železníc Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) Andreas Matthä tvrdo kritizuje nerovnováhu v hospodárskej pozícii železníc a cestnej dopravy. "Nákladové rozdiely medzi kamiónmi a železnicou sú zlý vtip," povedal pre Wiener Zeitung.

Vo všeobecnosti prepravu po ceste z jednej tretiny podporujú protihlukové opatrenia. Firmy v Rakúsku navyše profitujú zo zvýhodnenia diesla, ktoré dosahuje 700 miliónov eur, kým 100-percentne ekologickejšia elektrická energia pre železnice je zdaňovaná viac než kdekoľvek v Európe. A kerozín pre leteckú dopravu dokonca nie je vôbec zdanený. "Tu je potrebné vytvoriť rovnaké predpoklady pre každého," cituje z článku agentúra DPA.

Matthä požaduje jednotné technické normy, aby uľahčili železničnú dopravu v Európe. "V Európe máme kliatbu histórie," konštatuje šéf ÖBB. V minulosti každá krajina vytvorila vlastné normy, aby v prípade vojny nemohol nepriateľ zneužívať jej železnice. Aj dnes stále platia národné normy, napríklad v oblasti zabezpečenia vlakov, v podnikových pravidlách alebo evidenciách. "V každej krajine musíme naše lokomotívy registrovať individuálne," kritizuje Matthä. Podľa neho je potrebné vytvoriť európsku registráciu, ako je to v prípade kamiónov.