Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 17. máj 2024Meniny má Gizela
< sekcia Ekonomika

Red Bull zvýšil v roku 2022 sponzorské výdavky o 36 %

Ilustračná snímka. Foto: TASR Štefan Puškáš

Tržby rakúskej skupiny v roku 2022 vyskočili o 24 % na 9,7 miliardy eur zo 7,8 miliardy eur v roku 2021.

Viedeň 4. októbra (TASR) - Rakúsky výrobca energetických nápojov Red Bull zvýšil v minulom roku výdavky na sponzoring o 36 % na viac ako jednu miliardu eur. Spolu s nákladmi na výrobu a logistiku to bol jeden z hlavných dôvodov, prečo zisk stagnoval na úrovni 1,7 miliardy eur, hoci tržby v roku 2022 vzrástli takmer o štvrtinu. TASR o tom informuje na základe správy agentúry APA, ktorá sa odvolala na v stredu zverejnené údaje spoločnosti.

Tržby rakúskej skupiny v roku 2022 vyskočili o 24 % na 9,7 miliardy eur zo 7,8 miliardy eur v roku 2021. Po celom svete sa vlani predalo 11,6 miliardy plechoviek Red Bullu, čo bolo o 18,1 % viac ako rok predtým. Hlavným dôvodom pozitívnych výsledkov bol nárast predaja na takmer všetkých trhoch. Spojené štáty sa na celkových tržbách podieľali 46 percentami, čo bol pokles oproti 48 percentám v roku 2021. Podiel Európy na čistom obrate skupiny predstavoval 36 %.