Renault aj v minulom roku dominoval na európskom trhu s elektrickými vozidlami s predajom 115.888 kusov, čo predstavuje nárast o viac ako 101 %.
Autor TASR
Paríž 12. januára (TASR) - Francúzska automobilka Renault v utorok informovala, že objem jej predaja vlani klesol o 21,3 % na 2,9 milióna vozidiel v dôsledku pandémie nového koronavírusu a s ňou spojených obmedzení.
Predaj v Európe sa pritom znížil o 25,8 % na 1,4 milióna automobilov.
Renault vo vyhlásení skonštatoval, že za poklesom predaja sú najmä prísne blokády v 2. štvrťroku a ďalšie spomalenie odbytu vo 4. štvrťroku, najmä vo Francúzsku.
Hybridné a elektrické vozidlá dosiahli v 2. štvrťroku lepšie výsledky ako tradičné automobily so spaľovacími motormi. V posledných troch mesiacoch 2020 boli objednávky v tomto segmente v Európe o 14 % vyššie ako pred rokom, uviedol Renault.
„Odteraz sa zameriame skôr na ziskovosť ako na objem predaja, pričom marže sú vyššie,“ uviedol šéf Renaultu Luca de Meo.
Renault aj v minulom roku dominoval na európskom trhu s elektrickými vozidlami s predajom 115.888 kusov, čo predstavuje nárast o viac ako 101 %. Prispel k tomu najmä jeho malý model ZOE, ktorého sa predalo 100.000 kusov.
Predaj v Európe sa pritom znížil o 25,8 % na 1,4 milióna automobilov.
Renault vo vyhlásení skonštatoval, že za poklesom predaja sú najmä prísne blokády v 2. štvrťroku a ďalšie spomalenie odbytu vo 4. štvrťroku, najmä vo Francúzsku.
Hybridné a elektrické vozidlá dosiahli v 2. štvrťroku lepšie výsledky ako tradičné automobily so spaľovacími motormi. V posledných troch mesiacoch 2020 boli objednávky v tomto segmente v Európe o 14 % vyššie ako pred rokom, uviedol Renault.
„Odteraz sa zameriame skôr na ziskovosť ako na objem predaja, pričom marže sú vyššie,“ uviedol šéf Renaultu Luca de Meo.
Renault aj v minulom roku dominoval na európskom trhu s elektrickými vozidlami s predajom 115.888 kusov, čo predstavuje nárast o viac ako 101 %. Prispel k tomu najmä jeho malý model ZOE, ktorého sa predalo 100.000 kusov.