Bellevue 20. januára (TASR) - Švajčiarska klenotnícka spoločnosť Richemont oznámila za 3. štvrťrok obchodného roka 2020/2021 mierny rast tržieb. Dopomohli jej k tomu trhy v Ázii a na Blízkom východe, ktoré vykompenzovali pokles predaja v Európe a Amerikách.
Firma známa značkami Cartier či Piaget informovala, že za 3. štvrťrok 2020/2021, teda za obdobie od októbra do konca decembra, dosiahla tržby na úrovni 4,19 miliardy eur. Medziročne to predstavuje rast o 1 %.
Rast tržieb oznámila spoločnosť iba vďaka vývoju na trhoch Ázie a Tichomoria a trhoch Blízkeho východu a Afriky. V prvom prípade sa tržby zvýšili o 21 % na 1,73 miliardy eur, k čomu prospela najmä Čína, kde vzrástli až o 80 %. Výrazne sa zvýšili aj na Taiwane (29 %) a obidva trhy pomohli vykompenzovať pokles v iných oblastiach.
Aj na trhoch Blízkeho východu a Afriky sa tržby Richemontu výrazne zvýšili, a to o 20 %. Zvýšený dopyt po svojich produktoch zaznamenala klenotnícka firma v Saudskej Arábii, ako aj v Dubaji v Spojených arabských emirátoch, kde tržby okrem domácich zákazníkov zvýšili aj turisti.
Naopak, v Európe tržby švajčiarskej spoločnosti klesli o 22 %. Dôvodom je ďalšia vlna pandémie nového koronavírusu, ktorá viedla k opätovnému uzatvoreniu mnohých obchodov po celej Európe, medzi nimi klenotníctiev. V Amerikách sa tržby znížili o 4 %.
Výsledky za celý obchodný rok 2020/2021 zverejní firma 21. mája.