Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 25. apríl 2024Meniny má Marek
< sekcia Ekonomika

V Rimavskej Bani komunikujú s občanmi viacerými elektronickými formami

Ilustračná snímka Foto: TASR/AP

Starostka, ktorá predtým pôsobila v IT oblasti a technológie sú jej podľa vlastných slov blízke, sama vytvorila aj novú obecnú stránku a osobne ju i spravuje.

Rimavská Baňa 24. júna (TASR) – Komunikácia s občanmi cez obecnú webovú stránku a profil starostky na sociálnej sieti Facebook, aplikácia Odkaz pre starostu či hlásenia obecného úradu cez sms správy. Všetky tieto formy elektronickej komunikácie s občanmi využíva samospráva Rimavskej Bane v okrese Rimavská Sobota, čím dedina s vyše 500 obyvateľmi prekonáva i viaceré mestá v regióne.

„Veľmi sa snažím o to, aby bol oslovený každý, kto chce, a aby informácie od samosprávy šli k občanom,“ uviedla starostka Elena Polóniová s tým, že rôzne skupiny občanov preferujú rozličné služby. „Miestny rozhlas počúvajú hlavne seniori, ktorí sú doma celodenne. Esemesky využívajú tí, ktorí majú málo času ísť na web, nie vždy sú v čase hlásenia doma, ale potrebujú mať informácie o tom, čo sa v obci deje. Potom je tu skupina ľudí, ktorí sú stále online na Facebooku, ale nechodia na web. Naopak, webovú stránku využíva ďalšia skupina a často sú to ľudia, ktorí u nás nebývajú, ale zaujíma ich život v obci,“ konkretizovala Polóniová.

Starostka, ktorá predtým pôsobila v IT oblasti a technológie sú jej podľa vlastných slov blízke, sama vytvorila aj novú obecnú stránku a osobne ju i spravuje. „Jedine grafiku mi urobili dodávateľsky. Obsah však tiež vytváram sama. Zdá sa mi, že je to rýchlejšie a efektívnejšie, ako keby som po niekom musela kontrolovať texty,“ vysvetlila.

Rimavská Baňa pred časom zaviedla i službu Odkaz pre starostu, v rámci ktorej môžu občania nahlasovať problémy a nedostatky v obci prostredníctvom internetu alebo mobilnej aplikácie. „Je to však veľmi slabo využívané, čakala som oveľa väčšie využitie. Ľudia síce majú stále nejaké podnety, ale nie všetci idú na web, aby to oznámili,“ konštatovala starostka, podľa ktorej sa tak mnohé problémy dozvedá až sprostredkovane, od tretej osoby. „Určite však túto službu nezrušíme, verím, že v budúcnosti sa to môže zlepšiť,“ dodala.