Bratislava 9. novembra (TASR) – Jedným z faktorov, ktoré ovplyvňujú rozhodnutie investora o lokalizácii jeho investície, je aj výška a štruktúra investičných stimulov, ktoré môže získať.
"SR sa vyznačuje výraznými regionálnymi rozdielmi, ktoré sú dané rôznymi dôvodmi. Investičné stimuly sú jedným z nástrojov, ktoré by mali motivovať investorov, aby umiestnili svoje nové prevádzky aj v menej rozvinutých regiónoch, teda v oblastiach s vyššou mierou nezamestnanosti, menej kvalitnou infraštruktúrou a podobne," vysvetľuje Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO).
Pozitívny vplyv novej investície by sa mal prejaviť vytvorením nových pracovných miest, príležitosťami na uplatnenie sa absolventov a zároveň aj vytvorením nových podnikateľských možností pre miestne spoločnosti.
Viazanosť na konkrétny región je jednou zo základných čŕt štátnych investičných stimulov a ich poskytovanie by malo podporovať nielen zahraničných, ale aj domácich podnikateľov.
"Príslušná legislatíva klasifikuje projekty, ktoré môžu byť podporené investičnou pomocou do štyroch kategórií, a to na podporu priemyselnej výroby, technologických centier, centier strategických služieb a na podporu turizmu," spresňuje SARIO.
Každá z uvedených kategórií má podľa agentúry definované vlastné podmienky, ktoré je potrebné splniť na to, aby sa subjekt mohol o pomoc uchádzať.
Investičná pomoc sa môže poskytnúť vo forme dotácie na obstaranie dlhodobého hmotného a nehmotného majetku, úľavy na dani z príjmu, vo forme príspevku na vytvorené nové pracovné miesta, prevodu nehnuteľného majetku alebo formou zámeny nehnuteľného majetku za cenu nižšiu, ako je všeobecná hodnota majetku.