Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 25. apríl 2024Meniny má Marek
< sekcia Ekonomika

Ruský reťazec supermarketov Magnit otvoril v utorok diskontné obchody

Ilustračná snímka. Foto: TASR

Magnit uviedol, že nová značka V1 sa zameria na základné produkty vrátane ovocia, zeleniny a pekárenských výrobkov. Bude pritom ponúkať užší sortiment než existujúce obchody reťazca.

Moskva 28. februára (TASR) - Ruský reťazec supermarketov Magnit otvoril v utorok svoje nové diskontné obchody, keďže rastúca inflácia a klesajúca životná úroveň nútia ruských spotrebiteľov hľadať položky s nižšími cenami. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.

Magnit uviedol, že nová značka V1 sa zameria na základné produkty vrátane ovocia, zeleniny a pekárenských výrobkov. Bude pritom ponúkať užší sortiment než existujúce obchody reťazca.

Ruskí spotrebitelia zápasia s prudkým nárastom cien a klesajúcimi príjmami za rok, odkedy Kremeľ nariadil inváziu svojej armády na Ukrajinu. To zasiahlo kúpnu silu domácností a zvýšilo dopyt po tovare za nižšie ceny.

Diskonty zaznamenali silné výsledky, čo prilákalo aj tradičných maloobchodníkov na tento zrýchľujúci sa trh.

Reťazec Fix Price v pondelok (27. 2.) oznámil nárast tržieb o 20,5 % a prevádzkového zisku o 27 % v minulom roku, keď Rusi obmedzili svoje výdavky.

"Diskontné predajne zostávajú jedným z najrýchlejšie rastúcich segmentov trhu a zachovávajú si vysoký potenciál pre budúci rozvoj," uviedla vo vyhlásení Anžela Rjabova, riaditeľka pre diskontný formát V1 reťazca Magnit.

Magnit uviedol, že v "najbližšej budúcnosti" plánuje otvoriť 15 pilotných predajní V1 v moskovskom regióne. Obchody budú ponúkať špecializované položky privátnych značiek a položky budú vystavené na paletách alebo v škatuliach. A budú využívať viac technológie, ako sú samoobslužné pokladnice, aby znížili náklady.

Magnit už prevádzkuje iný rad diskontných predajní pod značkou Moja cena.