Wolfsburg 9. júla (TASR) - Skupina Volkswagen v druhom štvrťroku zvýšila predaje vďaka silnému dopytu po elektrických vozidlách v Európe a zameraniu sa na spaľovacie motory v Číne. TASR o tom informuje na základe správy agentúry TASS.
Dodávky na celom svete sa medziročne zvýšili o 1,2 % na 2,27 milióna, oznámila v stredu spoločnosť. Predaj elektromobilov na vysoko konkurenčnom čínskom trhu klesol takmer o tretinu. Celkovo tam však predaj za tri mesiace do konca júna vzrástol o 2,8 % vďaka záujmu o vozidlá so spaľovacími motormi. V Európe koncern predal takmer o tri štvrtiny viac batériových elektromobilov všetkých značiek ako v rovnakom období minulého roka.
Vlajková značka Volkswagen dosiahla v druhom štvrťroku celkový nárast o 4 %. Na druhej strane, predaj značky Audi klesol o 8,2 percenta. Horšie sa darilo aj výrobcovi športových automobilov Porsche, ktorý zaznamenal pokles o 4,3 %. Divízia úžitkových vozidiel Traton zvýšila predaj o 1,4 %.