Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 23. apríl 2024Meniny má Vojtech
< sekcia Ekonomika

Slováci chcú šetriť na luxuse, najmenej na finančných produktoch

Ilustračná snímka. Foto: Teraz.sk - Elena Halačová

Prieskum podľa neho potvrdil, že ľudia majú pri šetrení správne nastavené priority.

Bratislava 12. marca (TASR) - Vysoké ceny a aktuálna ťažšia ekonomická situácia vrátane rastúcich úrokov hypoték a cien bývania Slovákov výrazne zasiahli. Takmer dve tretiny (63 %) hodnotia svoju finančnú situáciu ako horšiu než pred rokom. Vyplýva to z prieskumu, ktorý pre OVB Allfinanz Slovensko zrealizovala agentúra 2muse na vzorke 500 respondentov v decembri minulého roka.

Ľudia na sťaženú situáciu reagujú snahou šetriť. Podľa prieskumu plánuje najväčšia časť obyvateľov (51 %) v najbližších troch mesiacoch šetriť na luxusných produktoch a službách. Celkovo 44 % obyvateľov chce menej míňať na voľnočasové aktivity a 39 % považuje za potrebné šetriť na tovaroch a službách každodennej spotreby. Len každý tretí oslovený rozmýšľa nad redukciou finančných služieb a produktov. Naopak, 55 % výdavky na finančné produkty nechce meniť a 7 % ich bude zvyšovať.

"Je pozitívnym zistením, že na finančných produktoch plánuje šetriť len necelá tretina obyvateľov a viac ako polovica výdavky na finančné služby neplánuje meniť vôbec. Mnohí Slováci si počas pandémie uvedomili, že kvalitné poistenie je nevyhnutnosť a v praxi stále vidíme zvýšený dopyt po rizikovom životnom poistení. Zároveň si ľudia výrazne viac uvedomujú, že potrebujú kvalitne nastavený finančný plán s pravidelným investovaním," zhodnotil finančný analytik OVB Marián Búlik.

Prieskum podľa neho potvrdil, že ľudia majú pri šetrení správne nastavené priority. Luxusný tovar a služby sú v časoch šetrenia položkou, ktorú je potrebné obmedziť ako prvú. "To však neznamená, že ľudia majú rezignovať na kvalitu. Dôležité je neplatiť zbytočne za značku, ale sústrediť sa napríklad pri potravinách na zloženie," zdôraznil Búlik. Účinným spôsobom zníženia výdavkov je napríklad využívanie sezónnych výpredajov a privátnych značiek s podobnou kvalitou.