Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Ekonomika

Slovenská pošta ponúka novú formu komunikácie

Logo slovenskej pošty. Foto: TASR - Pavol Zachar

Pri príchode zásielky, pri ktorej je potrebné colné konanie, Slovenská pošta zašle klientovi na uvedenú mailovú adresu elektronické avízo o uložení zásielky do skladu dočasnej prekážky.

Bratislava 5. mája (TASR) - Klienti Slovenskej pošty, ktorí očakávajú zásielku zo zahraničia s potrebou jej preclenia, môžu od 1. mája tohto roku využiť novú formu elektronickej komunikácie s colno-deklaračnými oddeleniami. Informovala o tom hovorkyňa spoločnosti Iveta Dorčáková.

Cez webový portál www.posta.sk v časti Sledovanie zásielok môžu poštu požiadať o využitie jej colno-deklaračných služieb pri preclievaní zásielok. "V užívateľsky prehľadnom prostredí budú priamo navedení na poskytnutie podkladov potrebných pre colné konanie," priblížila Dorčáková s tým, že pošta ponecháva aj možnosť papierovej (mailovej) komunikácie, ktorá bola využívaná doteraz.

Pri príchode zásielky, pri ktorej je potrebné colné konanie, Slovenská pošta zašle klientovi na uvedenú mailovú adresu elektronické avízo o uložení zásielky do skladu dočasnej prekážky. Ak emailová adresa nie je uvedená, avízo je zaslané poštou.

"Po doručení avíza má zákazník možnosť poštu elektronicky požiadať o využitie jej colno-deklaračných služieb v colnom konaní, odmietnuť služby poskytované poštou, alebo odmietnuť zásielku prostredníctvom webového portálu. Rovnakou cestou môže klient elektronicky predložiť dokumenty potrebné pre colné konanie," dodala Dorčáková. Na stránke pošty v časti Sledovanie zásielok klient nájde informáciu o začatí a priebehu elektronického colného konania.