Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 5. máj 2024Meniny má Lesia a Lesana
< sekcia Ekonomika

Slovenská pošta testuje prvý samoobslužný kiosk

Logo slovenskej pošty. Foto: TASR - Pavol Zachar

Slovenská pošta prináša novinku v rámci digitalizácie a modernizácie poskytovania poštových služieb.

Bratislava 4. apríla (TASR) - Slovenská pošta testuje prvý samoobslužný "podajový" kiosk. Informovala o tom hovorkyňa pošty Iveta Dorčáková.

Spresnila, že Slovenská pošta prináša novinku v rámci digitalizácie a modernizácie poskytovania poštových služieb. Na najväčšom slovenskom sídlisku, v bratislavskej Petržalke, v priestoroch Pošty Bratislava 5 na Vlasteneckom námestí testuje prvý samoobslužný terminál.

Práve táto pobočka patrí podľa nej k najfrekventovanejším v rámci celej poštovej siete na Slovensku. Klienti môžu cez samoobslužný kiosk podávať balíkové aj listové zásielky a zároveň sa zníži záťaž priehradkových zamestnancov.

Ak sa klient rozhodne podať zásielku cez samoobslužný kiosk, zabalenú zásielku najskôr položí na terminál, v rámci dotykovej obrazovky kiosku vyplní adresné údaje odosielateľa a adresáta, vyberie spôsob doručenia (adresa, pošta, výdajné miesto - BalíkoBOX, PoštaPOINT), zvolí si doplnkové služby k zásielke, uhradí za podanie pomocou POS terminálu, kiosk zásielku odváži a vytlačí adresný štítok. Zákazník tento štítok nalepí na zásielku a následne ju zanechá na označenom mieste určenom na odovzdanie zásielok.