Prostredníctvom centrálneho systému APONET Slovenská pošta realizuje automatizáciu poštových operácií od roku 2008.
Autor TASR
Bratislava 9. októbra (TASR) – Servis a prevádzka systému APONET vyjde Slovenskú poštu na 10,65 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Vyplýva to z oznámenia o výsledku súťaže, ktoré bolo zverejnené vo vestníku verejného obstarávania. Na tomto systéme stoja všetky finančné a poštové operácie zabezpečované Slovenskou poštou.
Služby zabezpečí pre Slovenskú poštu firma Plaut Slovensko. Dodávateľ bol vybraný rokovacím konaním bez predchádzajúceho uverejnenia výzvy na súťaž. Pošta to vysvetlila tým, že servis a prevádzku tohto systému nie je možné zabezpečiť inou firmou.
Dôvodom zadania zákazky spoločnosti Plaut Slovensko je podľa hovorkyne Slovenskej pošty Evy Rovenskej zabezpečenie predmetu zákazky z technických dôvodov. "Ide o kontinuálne pokračovanie kontraktu podpornej servisnej služby za účelom trvalej dostupnosti, bezproblémového a plynulého chodu Slovenskej pošty," priblížila pre TASR Rovenská.
Dôvodom vyhlásenia súťaže bolo skončenie platnosti zmluvy uzatvorenej v roku 2016 na servisnú a prevádzkovú podporu tohto systému. "Vzhľadom na dôležitosť tohto systému si Slovenská pošta nechala pred vyhlásením súťaže vypracovať odborné posudky nezávislých odborníkov," skonštatovala hovorkyňa. Jeden z posudkov sa zaoberá posudzovaním skutkového stavu vo veci obstarania a druhý všeobecnou hodnotou tejto zákazky.
Prostredníctvom centrálneho systému APONET Slovenská pošta realizuje automatizáciu poštových operácií od roku 2008. "Unikátnosť informačného systému reprezentujú milióny spracovávaných operácií na všetkých pobočkách, spracovateľských strediskách a centrále Slovenskej pošty. Technologická komplexnosť tohto systému je reprezentovaná aj množstvom využívaných technológií na zabezpečenie poštových a doručovateľských služieb. Informačný systém bol vyvinutý jedinečne pre potreby služieb poskytovaných Slovenskou poštou," ozrejmila hovorkyňa.
Prostredníctvom tohto informačného systému Slovenská pošta zaisťuje operácie v hodnote takmer 10 miliárd eur ročne. "Slovenská pošta má záujem automatizovať a modernizovať služby pre zákazníkov v súlade so stratégiou Pošta 2020, k čomu sú investície do informačných systémov a ich rozvoj kľúčové," zdôraznila Rovenská.
Systém zabezpečuje automatizovanú podporu pre poskytovanie kompletného portfólia produktov a služieb spoločnosti, ako je napríklad podaj vrátane elektronického podacieho hárku, doručovanie listových a balíkových zásielok, príjem a výplata poštových poukazov, či príjem a výplata platieb SIPO. "Poskytovanie menovaných služieb Slovenskou poštou je okrem prevádzky iných aktív závislé aj od zabezpečovania bezproblémovej prevádzky informačného systému APONET," podotkla hovorkyňa.
Služby zabezpečí pre Slovenskú poštu firma Plaut Slovensko. Dodávateľ bol vybraný rokovacím konaním bez predchádzajúceho uverejnenia výzvy na súťaž. Pošta to vysvetlila tým, že servis a prevádzku tohto systému nie je možné zabezpečiť inou firmou.
Dôvodom zadania zákazky spoločnosti Plaut Slovensko je podľa hovorkyne Slovenskej pošty Evy Rovenskej zabezpečenie predmetu zákazky z technických dôvodov. "Ide o kontinuálne pokračovanie kontraktu podpornej servisnej služby za účelom trvalej dostupnosti, bezproblémového a plynulého chodu Slovenskej pošty," priblížila pre TASR Rovenská.
Dôvodom vyhlásenia súťaže bolo skončenie platnosti zmluvy uzatvorenej v roku 2016 na servisnú a prevádzkovú podporu tohto systému. "Vzhľadom na dôležitosť tohto systému si Slovenská pošta nechala pred vyhlásením súťaže vypracovať odborné posudky nezávislých odborníkov," skonštatovala hovorkyňa. Jeden z posudkov sa zaoberá posudzovaním skutkového stavu vo veci obstarania a druhý všeobecnou hodnotou tejto zákazky.
Prostredníctvom centrálneho systému APONET Slovenská pošta realizuje automatizáciu poštových operácií od roku 2008. "Unikátnosť informačného systému reprezentujú milióny spracovávaných operácií na všetkých pobočkách, spracovateľských strediskách a centrále Slovenskej pošty. Technologická komplexnosť tohto systému je reprezentovaná aj množstvom využívaných technológií na zabezpečenie poštových a doručovateľských služieb. Informačný systém bol vyvinutý jedinečne pre potreby služieb poskytovaných Slovenskou poštou," ozrejmila hovorkyňa.
Prostredníctvom tohto informačného systému Slovenská pošta zaisťuje operácie v hodnote takmer 10 miliárd eur ročne. "Slovenská pošta má záujem automatizovať a modernizovať služby pre zákazníkov v súlade so stratégiou Pošta 2020, k čomu sú investície do informačných systémov a ich rozvoj kľúčové," zdôraznila Rovenská.
Systém zabezpečuje automatizovanú podporu pre poskytovanie kompletného portfólia produktov a služieb spoločnosti, ako je napríklad podaj vrátane elektronického podacieho hárku, doručovanie listových a balíkových zásielok, príjem a výplata poštových poukazov, či príjem a výplata platieb SIPO. "Poskytovanie menovaných služieb Slovenskou poštou je okrem prevádzky iných aktív závislé aj od zabezpečovania bezproblémovej prevádzky informačného systému APONET," podotkla hovorkyňa.